Pri zelenom signáli s odpočtom nastavajú zmeny v správaní vodičov
Dajú sa deliť do troch skupín:
Väčšina vodičov reaguje štandardne. Ak vodič pozná čas, za ktorý dôjde k ukončeniu zeleného signálu a vyhodnotí, že stíha prejsť, tak pokračuje plynule nezmenenou rýchlosťou a prejde križovatkou na zelený signál. Ak vodič odhadne, že prejsť na zelený signál už nestihne, tak plynule zníži rýchlosť a zastaví vozidlo pred hranicou križovatky. Týmto sa výrazne znižuje počet zrážok vozidiel pred križovatkou, keď prvé vozidlo pred hranicou križovatky náhle zastaví na hranici núdzového brzdenia.
Druhou skupinou, ktorá mení správanie na križovatkách s odpočtom zelenej, sú vodiči dlhých vozidiel, napríklad kamiónov s návesom a prívesom, alebo dlhých kĺbových autobusov. Ich vodiči zohľadňujú svoju dĺžku a často aj nízku rýchlosť svojich vozidiel. Preto si viac všímajú situáciu za križovatkou a snažia sa vyhnúť situácii keď predná časť jazdnej súpravy vojde na zelený signál, ale zadná časť súpravy by vchádzala do križovatky až na červený signál. Pri takomto deji by došlo k zablokovaniu ostatných vozidiel v ďalšom cykle signálneho plánu križovatky a to aj v prípade keby vozidlo v križovatke nezastalo, ale pokračovalo svojou rýchlosťou ďalej. Treba povedať, že ide o vodičov profesionálov, ktorí majú viacero skúseností ako vodiči osobných vozidiel. I keď takto by sa mali správať aj vodiči osobných vozidiel, ak sa ťahajú na lane.
Treťou skupinou sú problematický vodiči. Lenže ich problematickosť sa prejavuje iba v prípade, že pred nimi nie je iné vozidlo. Keď vidia, že pre terajšej rýchlosti na zelený signál nestihnú prejsť tak zvýšia rýchlosť a to aj vysoko nad maximálnu povolenú rýchlosť. Síce prejdú križovatkou bez kolízie, ale pri tom porušia predpis o dodržiavaní maximálnej povolenej rýchlosti.