Otvorenie tunela Višňové: Nebude postupné
Štátny tajomník ministerstva dopravy Igor Chorma vysvetlil, že nakoniec sa rozhodli pre betónovú vozovku v záujme ochrany bezpečnosti čo sa týka požiarov. Práve to mal byť hlavný argument, pre ktorý nakoniec zvolili betón, čo malo vyplynúť aj zo stretnutí s hasičským zborom, priznal Choma pre televíziu TA3.
Prípadné nebezpečenstvo asfaltovej vozovky v tuneli sa stalo predmetom diskusie, odborníci vyjadrovali rôzne názory aj do médií. Naopak, v prospech asfaltu mala hovoriť možnosť úspory času a teoreticky skoršieho otvorenia tunela Višňové. To sa však nepotvrdilo ako realistický scenár.
“Potenciálna časová úspora by nevyvážila nároky na zmenu projektu v pokročilom štádiu realizácie. Národná diaľničná spoločnosť však naďalej denne vyvíja tlak na akceleráciu tejto maximálne dôležitej stavby,” ubezpečil hovorca diaľničiarov Tomáš Ferenčák.
Jedným z plánov ministerstva dopravy - minimálne v rovine úvah ministra dopravy Jozefa Ráža - malo byť aj spustenie jednej rúry tunela skôr, potenciálne už v prvej polovici roka 2025. Ani z toho však nič nebude a ide sa podľa pôvodného plánu. Otvorenie tunela Višňové nastane naraz, do prevádzky pôjde diaľnica D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala v oboch smeroch. Termín má byť koncom roka 2025, pokiaľ ho neprekazia komplikácie. Igor Choma tak ukončil aj špekulácie na túto tému.