Zákaz spaľovacích motorov a rastúci skepticizmus
„Takzvaný zákaz spaľovacích motorov možno vnímať s určitou skepsou,“ povedal Damm v rozhovore. „Ak zákaz registrácií nových dieselových a benzínových vozidiel od roku 2035 nebude môcť dosiahnuť požadovaný cieľ, pretože ponuka a akceptácia elektromobilov nebudú dostatočne veľké – a na to naše čísla poukazujú –, potom by sa nemalo trvať na pôvodných pravidlách, ale je potrebné ich upraviť.“
Podľa Damma by mohlo byť efektívnejšie, ak by výrobcovia získavali výhody za splnenie kvót na elektromobily namiesto toho, aby boli automobilky trestané za ich nesplnenie. Práve formou sankcií však chce Brusel vo veci postupovať.
Elektromobily si ľudia nekúpia, ak budú drahšie
Prezident úradu tiež uviedol, že lacnejšia elektrická energia by mohla urýchliť nástup elektromobility. „Pokiaľ nebude nabíjanie elektromobilov jednoduchšie, transparentnejšie a lacnejšie v porovnaní s tankovaním dieselového a benzínového paliva, veľa ľudí na elektromobily neprejde,“ prognózoval Damm.
Kvôli všeobecne zvýšeným cenám elektriny a zníženiu cien ropy je však situácia opačná. „Výhodné tarify na nabíjanie by teda mohli rozhodne pomôcť urobiť elektromobily opäť atraktívnejšími,“ dodal.
Pokiaľ ide o autá na vodíkové palivové články, Damm uviedol, že momentálne nejde o rozšírenú alternatívu. V samotnom Nemecku ich je napokon len 2 000. „Technologická neutralita je nevyhnutná, ale pozornosť sa sústredí najmä na elektromobilitu,“ skonštatoval.
Dammove vyjadrenia súvisia so stagnujúcim rozvojom elektromobility. Hoci sa podiel nových registrácií elektromobilov v Nemecku po náhlom ukončení dotácií opäť v októbri aspoň stabilizoval na úrovni 15,3 %, cieľ dosiahnuť 15 miliónov batériových vozidiel do roku 2030 je pri súčasnom tempe nereálny. Na splnenie cieľa nemeckej vlády by bolo potrebné, aby elektromobily tvorili približne 90 % nových registrácií.
Zdroj: ecomento.de / foto: cz.depositphotos.com