Najnovšia zvolávacia akcia pre Porsche Carrera GT bola ohlásená už pred pár mesiacmi. Automobilka pre jeden zo svojich najslávnejších modelov (vyrábaného v rokoch 2003 až 2006) vyvinula nové titánové komponenty zavesenia náprav a súčasne s nimi predstavila už tretie nové pneumatiky.

Carrera GT pôvodne vyrazila na cesty s obutím od Michelinu, ale počiatkom nultej dekády išlo o model Pilot Sport 2. Tieto gumy Porsche v roku 2013 vymenilo za Pilot Super Sport, ani tým ale vývoj neskončil.

Viac trakcie, vyššia kontrola, lepšie spomalenie

Aktuálne si automobilka nechala od francúzskeho nadnárodného koncernu na mieru vyrobiť Michelin Pilot Sport Cup 2 (s dodatkom N a sú výlučne pre tento model) a výsledok je jedným slovom ohromujúci.

Nemci oznámili, že Carrera GT je teraz schopná zastaviť z rýchlosti 100 km/h na nulu na vzdialenosti, ktorá je o 2,5 metra kratšia ako kedysi. Ešte výraznejšie sa potom rozdiely prejavia pri núdzovom brzdení z 200 kilometrov za hodinu, pri ktorom GT zastavilo vďaka lepšiemu kontaktu až o 12 metrov skôr.

Niet divu, že sa v Porsche v spolupráci s časopisom Sport Auto rozhodli ešte raz vyraziť na Nürburgring, pričom za volant sa posadil továrenský testovací pilot a pretekár Jörg Bergmeister.

Finálny čas? Carrera GT zvládla 20,6 kilometra dlhú trať za 7 minút a 12,69 sekundy. Aby sme toto číslo dostali do kontextu, vedzte, že to isté auto bolo pred dvadsiatimi rokmi o 16 sekúnd pomalšie. A to za volantom sedel Walter Röhrl!

Len pre porovnanie, Carrera GT má V10 s výkonom 612 koní, manuál a pohon zadných kolies. Z miesta na stovku akceleruje za 3,9 sekundy a dosiahne 330 km/h. Vďaka vyššie uvedeným novým úpravám je však na Nürburgringu len o 15 sekúnd pomalšie ako o desať rokov mladšie hybridné Porsche 918 Spyder. To má systémový výkon 887 koní, bleskový sedemstupňový dvojspojkový automat a 4x4.

Takže Spyder dal stovku za 2,6 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť bola 345 km/h (reálne sa podarilo namerať 351,5 km/h, aj keď maximálka nie je na Nordschleife taká dôležitá).

„Vývoj nových pneumatík pre 20-ročné auto je veľmi neobvyklý. Ukazuje, ako je Carrera GT a jej majitelia pre Porsche dôležití,“ nechal sa počuť Jörg Bergmeister a dodal: „Som ohromený, ako sa podarilo zlepšiť spätnú väzbu na limite. Oveľa skôr cítite, kedy pneumatika začína strácať priľnavosť.“

Len dodávame, že pri vývoji nových pneumatík Pilot Sport Cup 2 sa zapojili nielen zamestnanci Michelinu a Porsche, ale v novom obutí majú tiež prsty ľudia z oddelenia Porsche Classic a továrenské vývojové centrum vo Weissachu.

zdroj: Porsche