Rozšírenie diaľnice D1... alebo radšej nový dlhý úsek R1?
Križovatka D1 a D4 ešte nie je ani hotová a už sa hovorí o ďalšom stavebnom ruchu. Bratislavu, Senec a Trnavu už dnes spája diaľnica, no je preťažená a vozidiel tam bude len pribúdať. Štát by chcel urobiť aspoň sčasti osempruh, prípadne postaviť druhú diaľnicu, ktorá by doplnila tú prvú.
Ako upozorňuje portál HNonline.sk, s nápadom prichádza minister dopravy Jozef Ráž, ktorý ho spomenul v kontexte toho, že by možno bolo lepšie vyhnúť sa ďalším dopravným obmedzeniam na D1 pri Bratislave počas jej prestavby a namiesto toho by mohol vzniknúť pararelný úsek R1.
V minulosti sa R1 plánovala tak, že by smerovala od Serede k Mostu pri Bratislave. Aké by malo byť trasovanie podľa najnovších plánov, zatiaľ nevedno.
Bratislava - Senec - Trnava a nové jazdné pruhy
Štát však doteraz viac pozornosti venoval tomu, aby sa D1 rozšírila na osem pruhov. Chystá sa vykupovať pozemky a pokračovať v projektovej príprave. V rámci tohto zámeru sa má zrekonštruovať aj diaľničná križovatka Senec.
Zámerom je, aby diaľnica od Triblaviny po križovatku Blatné mala plnohodnotných osem pruhov. Následne po Trnavu by bola vybudovaná šesťpruhová cesta.
V minulosti došlo na diaľnici D1 pri Bratislave v smere na Trnavu k rozšíreniu na šesťpruhovú cestu, avšak v skutočnosti sa ňou stala bez toho, aby sa cesta reálne rozšírila tak, ako by bolo potrebné. Namiesto toho došlo k provizórnym riešeniam a zúženiu jazdných pruhov. Z dočasného zásahu sa stal trvalý stav.
Mimochodom, ešte pred pár rokmi sa istý čas hovorilo aj o možnom rozšírení starej Seneckej cesty ako alternatíve popri preťaženej D1, no ani tento projekt sa neposunul k realizácii.
Zdroj: HNonline.sk