Audi A7 druhej generácie si od začiatku bolo možné kúpiť so zážihovým trojlitrom 55 TFSI, alebo trojlitrovým vznetovým šesťvalcom 50 TDI. Do ponuky sa však chystá aj slabšia verzia 45 TDI, ktorá stále nelogicky bude využívať trojlitrový šesťvalec. Doby označovania áut podľa zdvihového objemu motora sú preč už aj u Audi. Nové názvy totiž postupne dostanú všetky modely.
Slabšia vnetová verzia v A7 má tiež 3,0 V6 s označením 45 TDI.
Rovnako ako silnejší brat aj tento model bude len s pohonom všetkých kolies quattro a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Zo zdvihového objemu 2 967 cm3 ponúkne 170 kW (231 k) a rovných 500 Nm. V základe dostane 19-palcové disky, rovnako ako verzia 50 TDI. A čo dynamické parametre?
Nová A7 postupne pridáva do ponuky motory, 45 TDI bude mať rovnakú základnú výbavu, ako silnejší brat 50 TDI.
Na základný diesel nebudú zlé. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,5 sekundy a maximálna rýchlosť bude obmedzená na 250 km/h. Hodnoty spotreby však zatiaľ neboli zverejnené, tie sa dozvieme až pri začiatku predaja, ktorý Audi plánuje na budúci mesiac. Taktiež nebola zatiaľ zverejnená cena. Na našom trhu začína A7 50 TDI na 70 400 eur, slabší motor bude o pár tisíc lacnejší. Výraznejšiu zmenu v cene však neočakávam.
Zdroj foto: Audi
Audi A7 by malo dostať aj štvorvalcové vznetové motory, základ bude teda časom ešte nižší, ako 45 TDI.