Zvyšovanie výkonu tu donekonečna nebude. Nemôže byť. Už dnes dosahujú hothache výkony, za ktoré sa pred 15 rokmi nehanbili nemecké supersedany a pred štvrťstoročím superšporty. Tie dnes atakujú čísla z oddelenia supercars pred jedným-dvoma desaťročiami. Kam sa to posunie?
Zvyšovanie výkonu sa zastaví a značky sa budú predháňať v iných disciplínach. Kedy to však bude, nikto netuší.
Generálny riaditeľ Mercedes-AMG Tobias Moers prezradil, že v prípade aktuálnej modernizácie Céčka vo verzii C63 nebolo zvýšenie výkonu prioritou. Už súčasné hodnoty pre C63 aj C63 S sú dostatočné a zvýšenie by podľa neho prinieslo skôr opačný efekt. „Nie je totiž vždy otázkou, kto má najvyšší výkon,“ prezradil.
Už odchádzajúce A45 AMG má prebytok výkonu, na akú hranicu sa dá dostať s preplňovaným dvojlitrom?
Rovnako nová generácia A45 AMG, ktorá má teraz 280 kW (381 k), nemusí prísť s razantným zvýšením výkonu. Tieto vyhlásenia prišli spolu so správami, v ktorých Tobias Moers vyhlásil, že raketový nárast predaja AMG modelov by sa v tomto roku mohol postupne ustáliť. Podľa neho totiž nie je ťažké sa dostať na prvé miesto, ťažšie je sa tam udržať. Divízia Mercedes-AMG za minulý rok predala rekordných 132-tisíc áut a aj napriek novému G63, vynovenej C63 alebo nového štvordverového AMG-GT by tento rok toto číslo nemalo opäť rásť raketovým tempom.
Aj napriek predstaveniu nového štvordverového AMG GT by nemali predaje AMG modelov ďalej raketovo rásť.
Naproti tomu BMW s M modelmi zaregistrovalo niečo nad 80-tisíc áut a Audi Sport len niečo cez 20-tisíc. Mercedes-AMG je tak v predajoch omnoho úspešnejší. Ak však vyhľadávate od vrcholného modelu aj dávku exkluzivity, nie je práve vysoké číslo predajov trocha kontraproduktívne? Nuž, to už nechám na rozhodnutí každého z vás.
Zdroj foto: Mercedes-Benz
AMG modely si držia prvenstvo v predajoch pred M alebo RS od konkurencie. Je to výhoda či nie?