Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Po dizajnovej stránke zaujme najmä predná časť auta. Vysoko umiestnené výrazné pásy LED diód , ktoré sú predĺžením mriežky chladiča, pripomínajú prísny pohľad robota. To dáva výzoru auta futuristický výraz. Z boku zaujmú elegantné a dynamické línie s výraznými blatníkmi a písmenom C rámujúcim bočné okná. Zadnej časti kraľuje veľké veko kufra so vstavanými LED svetlami s 3D grafikou. Tie trochu pripomínajú Audi Q7. Výrobca upozorňuje, že pôvod ich dizajnu treba hľadať v štúdiách z rokov 2009 – 2011, ktoré sa volali Revolte, Survolt a Tubik.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nový C4 Picasso je postavený na koncernovej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform 2), rovnako ako nový Peugeot 308. A presne ako tam, aj v tomto prípade konštruktéri koncernu PSA hmotnosť oproti predchodcovi významne znížili. Až o 140 kg! Polovičný podiel na tom má samotná platforma, ľahšia o 70 kg v porovnaní s predošlou. Ďalších 70 kg ušetrili použitím ľahkých materiálov na karosérii, napríklad hliníková kapota, či kompozitové piate dvere. Moderná platforma tiež prispela ku kompaktnejším rozmerom a lepším jazdným vlastnostiam, vďaka dlhšiemu rázvoru. Nová generácia C4 Picasso je o 40 mm kratšia ako predchodca, na dĺžku má 4 430 mm. Šírka zostala zachovaná 1 830 mm. Výška klesla až o 70 mm, na 1 610 mm. To dalo autu základný predpoklad podstatne ľúbivejšieho tvaru. Spolu s nižšie uloženým motorom až 40 až 50 mm (v závislosti od motora) to prinieslo významné zníženie ťažiska. Toto je zas základným predpokladom lepších jazdných vlastností. Nižšie umiestnenie významne pomohlo skrátiť predný previs o 70 mm. Už spomínaný rázvor konštruktéri predĺžili o 55 mm, na 2 785 mm. No prísľub väčšej stability dáva aj zväčšený rozchod na oboch nápravách. Vpredu o 82 mm na 1 573 mm a vzadu o 31 mm na 1576 mm. Napriek kompaktnejším rozmerom prinieslo predĺženie rázvoru viac priestoru pre posádku a narástol aj batožinový priestor na 537 l (podľa normy VDA). Posunutím zadného radu sedadiel ho možno zväčšiť na 630 l. Po sklopení zadných sedadiel sa potom pred vami objaví priestor s objemom 1 709 l.

Najsilnejšou stránkou tohto kompaktného MPV však bude interiér. Tu sa dizajnéri snažili navodiť atmosféru veľkého otvoreného priestoru ako v bytoch typu loft. To sa im podarilo najmä veľkým presklením v podstate dookola auta. Voľnosť výhľadu von umocňuje delený A stĺpik, sériovo montované panoramatické čelné sklo, či príplatková presklená strecha. Tá však trochu uberá miesto nad hlavami, vďaka mechanizmu elektricky ovládanej slnečnej clony. Pocit komfortu v interiéri majú navodiť nielen použité kvalitnejšie materiály, ale aj dizajn predných sedadiel, ktoré majú pripomínať kreslo, či čistejšie tvary prístrojovej dosky. Sedadlá môžu byť masážne a v spolujazdcovom môže byť elektricky výklopná opierka nôh. Vzadu sa nachádzajú tri rovnako široké sedadlá posuvné v pozdĺžnom smere.

Dizajnéri sa rozhodli dosiahnuť čistotu tvarov palubnej dosky aj minimalizovaním počtu tlačidiel a prístrojov. Preto použili dve centrálne, nad sebou umiestnené obrazovky. Vo vyšších výbavách sa na väčšej 12“ panoramatickej obrazovke zobrazujú údaje o jazde a nahrádza klasické prístroje ako rýchlomer a otáčkomer. Menšia 7“ slúži na ovládanie 2-zónovej klimatizácie, navigácie, audia, telefónu, asistenčných systémov a doplnkových služieb. Medzi ne patrí napríklad aplikácia CITROËN Multicity Connect. Pomocou nej môže vodič nájsť hotel, reštauráciu, či čerpaciu stanicu, informácie o počasí, alebo dopravné informácie. Môže tiež zostať v spojení so sociálnymi sieťami. Aj keď je otázne či práve tie vodič tak nutne potrebuje. Prístrojovka tak prišla o pár ovládačov, prax však ukáže, či nebude, napríklad ovládanie klimatizácie, príliš zdĺhavé a nebude v konečnom dôsledku odpútavať pozornosť vodiča. Zmenu zaznamenal aj volant. Výrobca v tejto generácii, vďaka bohu, ustúpil od konceptu s pevným stredom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V novom Picasse môžete mať, pre pohodlnejšie ovládanie, nie len cúvaciu kameru, ale aj parkovací asistent, ktorý sám zaparkuje a môže byť spojený so systémom vision 360°. Ten pomocou štyroch kamier, umiestnených po obvode vozidla poskytne vodičovi pohľad na auto z vtáčej perspektívy, pohľad za auto, či panoramatický pohľad pred vozidlo. Medzi voliteľnou výbavou nájdete aj aktívny tempomat, ktorý udržuje konštantný odstup od vozidla pre vami, aktívne pásy, xenónové svetlá s funkciou natáčania do zákrut a automatickými diaľkovými svetlami a systém sledovania mŕtveho uhla, ktorý funguje iba do 140 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Citroën ponúka pre tento typ 2 benzínové a 3 naftové motory. Paleta zážihových motorov začína s 1,6 litrovým 4-valcom VTi 120 s maximálnym výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 160 Nm. Zrýchlením neočarí, no to snáď ani nik nečaká. S 5-stupňovým manuálom mu to na 100 km/h trvá 12,3 s, a v kombinovanom režime by mal jazdiť za 6,3 l/100km. Nasleduje 1,6 litrový prepĺňaný motor THP 155. Ten ponúka 115 kW (156 k) a 240 Nm. Je spojený so 6-stupňovým manuálom a stovku zvládne za 9 s. V kombinovanej prevádzke by si mal vypýtať 6,1 l/100km. Naftové motory začínajú s 1,6 HDi 90 s výkonom 68 kW (92 k) a krútiacim momentom 230 Nm. Tento motor je spojený s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a má spotrebu 4,2 l/100km. V spojení s robotizovanou 6-stupňovou prevodovkou a označením e-HDI 90 by jeho spotreba mala klesnúť dokonca na 3,8 l/100km. Ďalšou vznetovou alternatívou je 1,6 e-HDI 115 s výkonom 84 kW (115 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Rovnako môže byť kombinovaný či už so 6-stupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou. Jeho spotreba by mala byť na hranici 4l/100km. Posledným motorom, ktorý pribudol v ponuke je 2,0 BlueHDi 150 s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 370 Nm. Tento motor využíva technológiu SCR (selektívnej katalytickej redukcie) a spĺňa emisnú normu Euro 6. Jeho spotreba je pritom 4,3 l/100 km v kombinovanom režime.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nový Citroën C4 Picasso netradičným a originálnym vzhľadom v inak celkom nudnej triede rodinných krabíc spôsobuje doslova prevrat. A my mu veľmi fandíme, lebo je skvelé vidieť, že krásne nemusia byť len autá s karosériou kupé či roadster/kabrio. Ak k tomu pridáme zaujímavo riešený interiér, dobré odhlučnenie a tradične pohodlnú jazdu s teraz zásadne zlepšenými jazdnými vlastnosťami, šancu na úspech má viac než veľkú. Čas ukáže ako dlho vydrží spoľahlivosť elektroniky, ktorej je v tomto aute naozaj veľa.