Slabšia a teda aj štandardná verzia príde s preplňovaným štvorvalcom 2,0 TSI, ktorý poskytne výkon 162 kW (220 k). K dispozícii bude aj verzia GTI Performance s výkonom 169 kW (230 k). Krútiaci moment medzigeneračne narástol o 70 Nm na 350 Nm.
Jazdné výkony sú nasledovné. Zrýchlenie na 100 km/h štandardne potrvá 6,5 sekundy s maximálkou 246 km/h. GTI Performance zvládne šprint o 0,1 sekundy rýchlejšie a dosiahne až 250 km/h. V ponuke bude na výber buď manuálna prevodovka, alebo DSG.
Golf GTI má dve výkonové verzie, dve prevodovky a dokonca aj dve výkonovo rozdielne brzdy. Má však len jeden motor, interiér a karosériu.
Papierová spotreba vyzerá celkom milo. Golf GTI s manuálom si vypýta priemerne 6 litrov paliva. DSG spotrebuje ešte o pol litra navyše. Teraz na tie hodnoty zabudnite, lebo ich aj tak nikdy nikto nedosiahne.
Nový rýchly Golf by mal vážiť 1351 kg, no Golf GTD má hmotnosť 1302 kg. Takže hmotnosť udaná pre GTI asi nebude pohotovostná. VW postavil svoje GTI na 17 palcové kolesá a v zálohe si necháva osemnástky.
K celej tejto porcii výkonu patria aj poriadne brzdy. Obyčajný Golf GTI bude mať vpredu kotúče s priemerom 314 mm. Verzie Performance ponúkne až 342 mm kotúče vpredu a 310 mm vzadu. V Európe (okrem Nemecka) bude VW prijímať objednávky od mája. Cena by sa mala pohybovať okolo 24 tisíc €.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: Do Ženevy prichádza najrýchlejší Golf GTD všetkých čias