Mercedes používa predné LED svetlá pre všetky funkcie už v súčasnej generácii CLS, čiže od roku 2010. No, keďže práve teraz je obdobie najväčšieho vývojového rozmachu tejto technológie, je iba prirodzené, že v novom Mercedes CLS prichádza automobilka z výraznou inováciou svetiel. Dôvody sú jasné. Asi 5-násobná životnosť oproti xenónovým výbojkám (10 000 hodín), farba vyžarovaného svetla je  bližšie k dennému svetlu a v neposlednom rade aj úspora energie. LED svetlá spotrebujú totiž zhruba 2,5-krát menej energie ako xenónové svetlá a až 3,5-krát menej ako halogénové.

V Mercedese sa snažili znížiť šírku zatienenej plochy na minimum. Adaptívny asistent diaľkových svetiel preto využíva modul s 24 samostatne ovládanými LED-kami v každom svetle. Výsledkom je 2,5 násobne vyššia intenzita svetla mimo zatienenej plochy.

Nový mercedes CLS si osvetlí zákrutu ešte pred zatočením volantu. Ovládanie svietenia do zákrut využíva informácie z kamery za čelným sklom.

Technológia Multibeam LED

Hlavnou črtou nových svetiel v CLS je technológia Multibeam LED. Využíva modul vybavený 24 LED-kami, pričom každú možno ovládať samostatne a nezávisle. To umožňuje napríklad ovládať ľavé a pravé svetlo zvlášť a veľmi cielene osvetľovať vozovku pred autom. Výrazne sa tým zlepšila funkcia adaptívneho asistenta diaľkových svetiel. Novinka totiž umožňuje presnejšie zatieniť oblasť v ktorej sa nachádza iný účastník premávky a tým až 2,5 násobne zvýšiť intenzitu svetla v režime čiastočného diaľkového svetla. Nové svetlá teda svietia viac a ďalej v oblasti okolo protiidúceho auta, bez oslepovania jeho vodiča. Informácie o premávke a svetelných pomeroch pred autom dáva systému kamera umiestnená za čelným sklom podobne, ako v novej Triede S, Triede ETriede C.


Ďalšou vylepšenou funkciou je osvetlenie zákruty. Stará sa oň modul so 4-mi LED-kami, ktorý sa môže natáčať až o 12° smerom von. Zaujímavosťou je, že takisto pracuje s informáciami z kamery a preto je schopný sa natočiť už pred zákrutou a pred natočením volantu.


Novinkou je funkcia osvetlenia kruhového objazdu. Systém v tomto prípade komunikuje s navigáciou, aby dokázal rozpoznať kruhový objazd. Pred vjazdom doň rozsvieti odbočovacie svetlá vpravo aj vľavo, pre dosiahnutie čo najlepšej viditeľnosti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Jedným zo znakov nových mercedesov sa postupne stáva aj privítanie vodiča po odomknutí rozsvietením svetlovodu v predných svetlách na modro. Inou, oveľa podstatnejšou novinkou Mercedesov, v posledných rokoch, sú zadné svetlá s regulovanou intenzitou.  Znamená to, že napríklad brzdové svetlo, či smerovky majú jas podľa aktuálnych svetelných podmienok a jazdného režimu. Ak teda v noci stojíte na križovatke svietia s menšou intenzitou, aby zbytočne neoslňovali vodičov za vami.

Pod kapotu novej generácie CLS bude Mercedes montovať 5 motorov. Všetky samozrejme plnia emisnú normu Euro 6. Nový základ bude tvoriť CLS 220 BlueTEC. Bude ho poháňať vznetový 4-valec so zdvihovým objemom 2 143 cm3, vstrekovaním common rail a dvojstupňovým prepĺňaním. Hoci zatiaľ nie sú známe dynamické parametre, výkon 125 kW (170 k) a najmä 400 Nm krútiaceho momentu budú určite bez hanby stačiť aj na CLS.


Druhou alternatívou bude  CLS 250 BlueTEC opäť so 4-valcovým dieselom rovnakého objemu ako pri slabšej verzii. V tomto prípade však technici jeho výkon vyladili na 150 kW (204 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 500 Nm.


Prvou 6-valcovou verziou bude CLS 350 BlueTEC. Pod jeho kapotou bude opäť diesel tentoraz však s objemom 3 litre a výkonom 190 kW (258 k). Krútiaci moment 6-valca je úctyhodných 620 Nm.


Naprázdno samozrejme neodídu ani priaznivci benzínu.  Pre nich bude pripravená verzia CLS 400 s 3,5 litrovým 6-valcom prepĺňaným dvoma turbami. Poskytne výkon 245 kW (333 k) a krútiaci moment 480 Nm.


Top verziou bežnej ponuky bude, tak ako doteraz, CLS 500 s 4,6 litrovým benzínovým 8-valcom pod kapotou. Jeho výkon zostane nezmenených 300 kW (408 k) a krútiaci moment rovných 600 Nm.


Novinkou bude aj použitie 9-stupňovej automatickej prevodovky 9G-TRONIC. Doteraz bolo totiž CLS k dispozícii so 7-stupňovým automatom 7G-TRONIC PLUS. Nový 9-stupňový automat s hydrodynamickým meničom by mal pomôcť znížiť spotrebu paliva.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Skutočným vrcholom ponuky však budú samozrejme verzie s označením AMG. V podstate sú hneď 3. CLS 63 AMG s 5,5 litrovým biturbo motorom s výkonom 410 kW (557 k) a krútiacim momentom 720 Nm, môžete mať totiž ako zadokolku aj s pohonom všetkých kolies 4MATIC. Nad nimi ešte v ponuke sedí CLS 63 AMG S-Modell s výkonom zvýšeným na 430 kW (585 k) a 800 Nm. Ten je už k dispozícii iba s pohonom oboch náprav.

Zdroj: Tlačová správa

Prečítajte si aj: Adaptívne svetlá sú s LED technológiou jednoduchšie a lacnejšie