Hoci automobilka stratila na každom vyrobenom Phaetone 28 000 €, vývoj jeho druhej generácie neohrozia ani škty v súvislosti so škandálom dieselgate. V prípade Bugatti to však už také isté nie je.
Phaeton je pre automobilku veľmi dôležitý najmä v Ázii. Pretom aj napriek ohromným stratám prvej generácie, nečaká vývoj tej druhej odloženie, či zastavenie.
Na každom Phaetone prerobili
A to ani v prípade stratových projektov, akým je Phaeton. Začiatkom roka sme vás informovali, že automobilka pracuje na novej generácii Phaetonu a to aj napriek tomu, že na prvej generácii, ktorá prišla v roku 2002, mali stratu 28 000 € na každom predanom kuse. Luxusný sedan od VW je tak jedným z najstratovejších projektov v novodobej histórii automobilizmu. Napriek tomu Matthias Müller nedávno vyhlásil, že skôr ako úplné stopnutie nejakého projektu preferuje jeho odloženie. Ani to sa však zrejme nedotkne nového Phaetonu. Pre značku je totiž veľmi dôležitý najmä na veľkom ázijskom trhu. Iná situácia je však v prípade nástupcu Bugatti Veyron. Typ Chiron teda môže postihnúť odloženie uvedenia na trh. Či je v hre aj úplné zastavenie tohto projektu nie je jasné. Isté však je, že škrty sa viac ako jednotlivých rozbehnutých projektov dotknú skôr motoršportu a sponzoringu.
Müller sa tiež zastal bývalého vedenia automobilky. Podľa neho Martin Winterkorn o podvode skutočne nevedel. Doslova k tomu povedal: Myslíte si, že člen predstavenstva má čas hrabať sa v softvéri motoru?" Podľa neho skôr išlo o iniciatívu úzkej skupiny inžinierov, ktorí chceli splniť emisie a nezvyšovať náklady. Müller sa však zastal aj Ferdinanda Piëcha. Na jeho odresu totiž povedal, že si rozhodne nemyslí, že by stál za rozpútaním škandálu, len aby znovu získal moc vo VW. Sú to vraj iba vykonštruované konšpiračné teórie.
Nad Bugatti Chiron visí otáznik. V roku 2017 ho zrejme neuvidíme.
Zdroj: autoforum