Vlajková loď značky bude mať najpokrokovejšie asistenčné systémy Volkswagenu.
Čakali sme dlho. Po „uniknutých“ fotkách, ktoré reprezentovali vzhľad sériového kusu, Volkswagen oficiálne predstavuje veľké SUV. Značka hovorí o výraznom dizajne, inovatívnej technike a dynamických jazdných vlastnostiach. Touareg (mimochodom vyrábaný v Bratislave) pôsobí ozaj majestátne a oproti starnúcej stále ešte súčasnej generácii výraznejšie a menej konzervatívne. Mohutná predná maska ctí rozmery Touarega a spolu so svetlami tvorí opticky jeden celok. V zadnej časti zaujmú široko vytiahnuté boky spolu so známou „architektúrou“ Volkswagen modelov.
Oproti predchodcovi má Touareg tretej generácie väčšie rozmery (dĺžka 4,88 m, šírka 1,98 m, výška 1,70 m). Zmenili sa proporcie auta smerom k dynamike, opticky pôsobí oveľa nižšie. Pozitívny efekt nájdu aj cestujúci kvôli väčšiemu vnútornému priestoru. Batožinový priestor zväčšili o 113 litrov (810 litrov). A navyše, karoséria novinky je o 106 kg ľahšia! Klobúk dole.
Čím zaujme na poli techniky?
Hovoria o priekopníckej fúzii asistenčných systémov, osvetlenia, komfortných systémov a infotainmentu. Nezabudli, samozrejme, ani na špičkový jazdný komfort.
Plne digitálny Innovision Cockpit je digitálny združený prístroj (s uhlopriečkou 30,5 cm) a displej infotainmentu Discover Premium (s uhlopriečkou 38,1 cm). Pod spoločným sklom splývajú do digitálnej ovládacej, informačnej a komunikačnej jednotky, ktorá prakticky nepotrebuje konvenčné tlačidlá. Na tie tak postupne zabudnime. Stredová konzola je „jednoliatym“ displejom, nahrádza a integruje spoločne všetky funkcie ovládania auta. Umožňuje tiež trvalé pripojenie na internet cez integrovanú eSIM kartu.
Na poli asistenčných systémov bude „Touar“ najlepšie vybaveným a najpokrokovejším Volkswagenom. Logicky. Okrem doterajších systémov, známych napr. z Arteonu, bude v ponuke aj nočné videnie s infračervenou termovíznou kamerou, systém pre jazdu v dopravnej zápche doplnený asistentom pre staveniská na diaľnici na poloautomatické vedenie v jazdnom pruhu do rýchlosti 60 km/h a systém Front Cross Traffic Assist na bezpečný výjazd z miest s obmedzeným výhľadom.
Predné svetlá IQ.Light pozostávajú zo 128 LED, sú plne adaptívne a automaticky ovládané s novými osvetľovacími funkciami.
Aj riadenie zadnej nápravy
Podvozok s aktívnou kompenzáciou náklonu (elektromechanicky ovládané stabilizátory) a riadením zadných kolies prispieva k zvýšeniu obratnosti veľkého SUV a zmenšeniu priemeru otáčania o 1 meter. A nielen to. Zvyšuje aj stabilitu pri vysokých rýchlostiach. Pneumatické pruženie dopĺňajú tlmiče s elektricky regulovanou charakteristikou. Touareg bude stáť na 18 až 21-palcových kolesách.
Dokonca aj osemvalec!
Predaj v Európe začne v druhom polroku 2018 a k dispozícii budú zážihové a vznetové šesťvalce. Prepracovaný 3,0 TDI ponúkne 170 kW (231 koní), 500 Nm a v silnejšom prevedení 210 kW (286 koní) a 600 Nm. Benzínový 3,0 TSI má 250 kW (340 koní) a 450 Nm. Je skvelé, že sa VW vyhol použitiu štvorvalcov. A navyše, budúci rok ponuku doplní naftový 4,0 TDI V8 s 310 kW (421 koní) a 900 Nm. Všetky motory štandardne pracujú spolu s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a stálym pohonom všetkých kolies 4MOTION.
Touareg začnú predávať v druhom polroku 2018. Hlavnými trhmi sú Čína a Európa. V USA na veľké európske SUV môžu zabudnúť. Ako sa vám novinka páči?
Zdroj a foto: Volkswagen