"Po zvýšení efektivity a znížení produkcie CO2 teraz prinášame trvalú redukciu množstva emisií našich moderných benzínových motorov tým, že budeme montovať filter pevných častíc ako štandard," Ulrich Eichhorn, šéf vývoja vo VW Group.
VW Tiguan s motorom 1,4 TSI spolu s Audi A5 2,0 TFSI budú prvými modelmi, ktoré dostanú filter pevných častíc k benzínovému motoru.
Filter dostanú motory s priamym vstrekovaním
Pôjde o motory s priamym vstrekovaním paliva TSI a TFSI. Už pred časom sa totiž ukázalo, že aj benzínové motory s priamym vstrekovaním paliva produkujú mikroskopické pevné častice. Od júna 2017 dostanú ako prvé filter pevných častíc motory 1,4 TSI vo VW Tiquan a 2,0 TFSI v Audi A5. Postupne ich však dostanú všetky koncernové autá používajúce tieto motory. Automobilka očakáva, že do roku 2022 bude filtrom pevných častíc vybavených 7 miliónov ich vozidiel. Filter má zachytiť až 90% sadzí. Ulrich Eichhorn, šéf vývoja vo VW Group, k tomu povedal: "Po zvýšení efektivity a znížení produkcie CO2 teraz prinášame trvalú redukciu množstva emisií našich moderných benzínových motorov tým, že budeme montovať filter pevných častíc ako štandard. V budúcnosti budú všetky modely vybavené najnovšou technológiou katalyzátorov SCR (selective catalytic reduction)."
Zdroj: autocar