Téme odľahčenej verzie športového hatchbacku Hyundai i30 N sme sa už na portáli Topspeed.sk venovali, teraz však automobilka potvrdila nové detaily a vypustila do mediálneho sveta ďalšiu sériu fotografií. Odľahčený Hyundai i30 N tak okolo seba neustále „víri mediálny prach“, čím si zabezpečuje nemalú pozornosť. Zdá sa však, že to stojí za to.

Je možné, že sériový Project C využije komponenty prezentované na štúdii i30 N Option Concept.

Menej kilogramov, viac obratnosti

Odľahčený Hyundai i30 N zatiaľ nesie pracovné označenie „Project C“, automobilka pritom potvrdila, že jeho sériovú podobu definitívne odhalí na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Písmeno C odkazuje na testovací okruh v kórejskom vývojovom centre v Namyangu – Area C, no hlavne znamená skratku pre Carbon. O detailoch Hyundai pochopiteľne mlčí, hovorí sa však o niekoľkých karbónových dielcoch, upravenej aerodynamike (čo-to poznať aj z priložených fotografií), špeciálnych kovaných diskoch kolies, upravenej brzdovej sústave, športovejšom interiéri a v neposlednom rade aj o modifikovanom hnacom ústrojenstve.

ahšie dielce by sa mali pretaviť do úspory hmotnosti 50 kg (v porovnaní so sériovým i30 N), čo by znamenalo, že sa prevádzková hmotnosť Projectu C dostane pod 1,5 t. Fabrika však zároveň vyvracia dohady o vyššom výkone, Project C tak údajne zotrvá pri motore 2,0 T-GDi s výkonom 202 kW (275 k), teda z verzie i30 N Performance, k použitej prevodovke sa však automobilka zatiaľ nevyjadrila. Tajomstvo receptu výnimočnosti tak treba hľadať v účinnejšej aerodynamike, lepšej obratnosti a nižšej hmotnosti celého auta. Vyzerá to tak, že sa môžeme tešiť aj na použitie špičkových športových komponentov od externých dodávateľov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Iba 600 kusov

To najdôležitejšie nakoniec. Hyundai potvrdil, že zo špeciálneho i30 N vyrobí len obmedzenú sériu 600 kusov. Rozhodne tak nepôjde o veľkosériovú záležitosť, ale skôr o chuťovku pre pár vyvolených. Podobným spôsobom si exkluzivitu zabezpečuje aj niekoľko konkurenčných automobiliek a trh ukazuje, že to nie je slepá cesta. Imidž automobilky Hyundai stúpa a už dávno nepatrí len medzi šedý tovar bez emócií. Autá ako Project C by pritom mohli k značke pritiahnuť aj zákazníkov, ktorí doteraz nad týmto juhokórejským športovým hatchbackom vôbec neuvažovali. Nechajme sa teda prekvapiť.