Aby sme všetko nesmerovali na kontroverznú X6ku, tak musíme spomenúť, že podobnej pocty zo strany BMW M GmbH sa ušlo aj praktickejšiemu súrodencovi BMW X5. Oba modely budú mať naložené pod kapotou novo vyvinuté pohonné agregáty s objemom 4.4 litra a konfiguráciou valcov V8. S eMkovým know-how z tohto extrémne potentého motora vytlačili výkon 555 koní @ 6000 otáčkach a krútiaci moment 680 Nm @ 1500 - 5650 ot. Tento motor je prvým pokusom divízie M o naladenie V8ičky, ktorej oba rady valcov kŕmia dvojicu turbodúchadiel, ktorých špeciálna delená turbínová skriňa spolu s turbínovým rotorom (twin-scroll) umožnuje lepšie využiť energiu obsiahnutú vo výfukových plynoch.

<p>BMW X5M</p>

Špeciálne pruženie s rukopisom M obsahuje systém adaptive drive a novo vyvinutý systém posilňovača riadenia Servotronic. Tieto vychytávky v kooperácii s inteligentým pohonom xDrive a Dynamic Performance Control rozširujú hranice chápania pojmu superšport ešte ďalej. Aj vďaka týmto technickým finesám je možné povedať, že X5M a X6M nie sú len pseudo eMká, ale autá hodné svojho mena. 

Dynamika, ktorú dosahujú tie dve na prvý pohľad všetko, len nie šprotové káry, je obdivuhodná. Ako X5M, tak aj X6M vie urobiť kilo za 4,5 sekundy! V spojení so skvele naladeným adaptívnym pružením nebude problém dosahovať také pozdĺžne a priečne zrýchlenia, ako pri konvenčných športových autách s ťažiskom pár desiatok milimetrov nad zemou ( príklad z praxe: počas ostrej vypekačky na Hungaroringu sme so sériovou X6kou XDrive50i v pohode naháňali Scoobie STi, alebo Mišáky Evo 8,9...).  

Optické úpravy sa, ako obvykle, nesú v zmysle funkcionality a jednoduchosti. Kompletný bodykit obsahuje výrazne členitý predný nárazník s veľkými otvormi pre prívod vzduchu k ICčkam a brzdám. Pri pohľade na predobok auta hneď upútajú pozornosť nafúknuté blatníky a prahové nástavce. V zadných partiách pribudol difúzor, ktorý ohraničuje priestor pre agresívne vyčnievajúce koncovky výfukov. Veľmi významne dotvárajú výzor oboch BMW kolesá. Tie majú priemer 20 palcov a na prednej náprave ich obuli od pneu s mierami 275/40. V zadu sú to čísla hodné superšprotu, teda 315/35.

Vychutnajte si exkluzívnu galériu týchto zaujímavých a nebojíme sa napísať revolučných prerastených superšportov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov