Opel Insignia Sport Tourer prináša všetky vymoženosti sedanu, ako maticové LED svetlá, pohon 4x4 s vektorovaním krútiaceho momentu, alebo nižšiu hmotnosť oproti predchodcovi. K tomu pridáva obrovský batožinový priestor.
Insignia budí zaslúžený rozruch. Nielen fanúšikovia značky sa už nevedia dočkať prvého kontaktu s ňou.
Vyzerá to, že slovíčko Sport nie je v názve Insignie Sports Tourer iba náhodou. Podľa automobilky je totiž nová Insignia v závislosti od výbavy až o 200 kg ľahšia ako predchodca. A to aj vo verzii kombi. Auto je vďaka tomu agilnejšie. Konštruktéri navyše posunuli ťažisko auta nižšie a rovnakým smerom posunuli aj posádku. Vodič tak teraz sedí nižšie, čo umocňuje pocit z jazdy.
Pri verzii Sports Tourer je najpodstatnejšou zmenou batožinový priestor. Ten narástol o 100 litrov oproti predchodcovi a má úctyhodných 600 l, respektíve 1 640 l po sklopení zadných sedadiel. Tie sú delené v pomere 40/20/40 a po ich sklopení vznikne priestor dlhý 2 005 mm. To je o 97 mm viac ako u predchodcu. Niet sa čomu diviť. Dĺžka auta narástla na 4 986 mm (dosluhujúca Insignia Sports Tourer má 4 913 mm). Rázvor je väčší o 92 mm, ako u prvej generácie, čo znamená výsledných 2 829 mm. Kombi je pritom veľmi športovo strihnuté, čo dokazuje aj jeho výška iba 1 483 mm. Pre pohodlné nakladanie prináša Insignia bezdotykové otváranie batožinového priestoru podkopnutím nohou pod nárazníkom. Nuž a konštruktéri mysleli aj na upratanie tak veľkého objemu, a preto sú v nákladovom priestore koľajničky, ktoré umožňujú rozdeliť priestor rôznymi priečkami a sieťkami v prípade, ak prevážate iba malé predmety.
Insignia Sports Tourer má o 100 l väčší batožinový priestor ako predchodca.
Pri značke Opel už tradične nechýbajú ergonomické sedadlá s certifikátom AGR (Aktion Gesunder Rücken e. V.), za príplatok aj s masážnou funkciou. Sedadlá môžu byť samozrejme aj vyhrievané a navyše nielen predné, ale aj zadné. V katalógu však nájdeme aj vyhrievané čelné sklo, panoramatickú strechu, či 360° (vtáčí) pohľad vďaka štyrom kamerám. Nechýbajú ani maticové adaptívne LED svetlá Opel IntelliLux LED, asistenčné systémy ako systém udržania v jazdnom pruhu (Lane assist), systém autonómneho brzdenia, Head-up displej, adaptívny tempomat, alebo sledovanie premávky za vozidlom pri vyparkovaní (Rear Cross Traffic Alert). Nuž a Opel si samozrejme dáva záležať aj na konektivite, ktorá je pre zákazníkov stále dôležitejšia. V Insignii si preto môžete spojiť telefón pomocou Apple CarPlay a Android Auto a nechýba ani služba Opel OnStar.
Insignia Sports Tourer dostane rovnakú paletu motorov ako sedan. Novinkou v ponuke bude 8-stupňová automatická prevodovka. Nuž a aj pre kombi bude k dispozícii aj pohon oboch náprav s vektorovaním krútiaceho momentu. Tento systém je podľa automobilky najsofistikovanejší v triede a namiesto zadného diferenciálu používa dve elektronicky ovládané lamelové spojky. Vďaka nim vie systém presnejšie rozdeľovať krútiaci moment na zadné kolesá v závislosti od podmienok, bez pribrzďovania kolies. Pri prejazde zákrut napríklad posiela viac krútiaceho momentu na vonkajšie zadné koleso, čím eliminuje nedotáčavosť. Pre túto triedu je už samozrejmosťou aj adaptívny podvozok. Vodič ho ovláda pomocou systému FlexRide, ktorý pri zmene jazdného režimu upraví okrem tvrdosti tlmičov aj tuhosť riadenia, reakciu na plyn a otáčky, pri ktorých radí automatická prevodovka.
Opel začína s prijímaním objednávok na novú Insigniu Sports Tourer už vo februári. Výstavnú premiéru si však auto odkrúti až na marcovom autosalóne v Ženeve.
Zdroj: Opel