Opel ukázal auto pre TCR International Series, nová Astra TCR ponúkne 330 k, 420 Nm a 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku ovládanú pádlami pod volantom.
Predokolka s 330 koňmi
Aké teda je auto, proti ktorému bude bojovať Maťo Homola? Podobne ako ostatné špeciály TCR, aj Opel Astra TCR ponúkne 330 k a 420 Nm z 2,0 litrového turbo 4-valca. Silu prenáša na predné kolesá pomocou dvojlamelovej spojky a 6-stupňovej sekvenčnej prevodovky. Pretekár radí prevodové stupne pádlami pod volantom, ak podradí na nižší kvalt, tak prevodovka automaticky dvakrát vytlačí spojky a radí s medziplynom.
Pretekársky špeciál musí mať poriadne brzdy. Opel použil vpredu 378 mm kotúče so 6-piestikovými strmeňmi a vzadu 265 mm kotúče s 2-piestikovými strmeňmi. Pilot si bude môcť doladiť rozloženie brzdnej sily priamo z kokpitu. V aute samozrejme nenájdeme ESP ani ABS.
Interiér Astry TCR
Predstavitelia seriálu TCR chcú, aby boli autá dostupné, preto všetky špeciály používajú rovnaké nastaviteľné zadné krídlo. Pretekár si bude môcť vybrať z niekoľkých nastavení splitera. Do Opla Astra TCR už v predstihu budú montovať bezpečnostnú 100 l nádrž, ktorú bude FIA vyžadovať až v roku 2017. Nový špeciál váži 1200 kg a zákazníci sa neho zaplatia 95 000 eur bez dane.
Zdroj: tlačová správa, carscoops.com