BMW už niekoľko rokov vedie predaj prémiových automobilových značiek. No z tradícií a presvedčenia, na ktorých svoj úspešný imidž dlhé desaťročia stavalo si dnes ctí a váži máločo. Dnes je to už len o strmhlavom zarábaní. Na tradície je lepšie sa nepýtať, lebo aj deklarované posvätné rozloženie hmotnosti 50/50 pre absolútne všetky typy v ponuke asi nebude pre každé BMW naozaj pravdivé. Osobne sa teším aspoň z toho, že na všetkých autách koncernu (teda BMW, MINI a Rolls-Royce) je stále možné stabilizačný systém ESC vypnúť celkom. V tomto smere ostáva BMW v stále menšom a menšom klube...
O tom, že BMW naozaj prelomí ďalšie tabu a pripraví M s pohonom xDrive sme písali už dávnejšie. Už vtedy som o pravosti informácie nepochyboval. Vedenie BMW M GmbH dlhodobo iritovali predaje modelov Mercedes-Benz E63 AMG 4Matic v USA a celosvetovo vlastne aj predajné čísla Audi RS, ktoré absolútne všetky využívajú pohon oboch náprav.
Otázkou dnes už nie je či, ale kedy medzi nás príde BMW M xDrive. Už nejaký čas sa špekuluje, či pohon oboch náprav v produkcii ešte stihne BMW M5 F10. Nedávno sa totiž lovcom senzácií podarilo vo Švédsku nacvakať jeden prototyp. Aktuálna M5 je už na svojom konci. Ďalšiu generáciu xDrive však už neminie. Nie je však vylúčené, že BMW chce pohonom xDrive ešte oživiť predaje aktuálnej M5. Nová generácia radu 5 totiž nepríde skôr než koncom roka 2016. Je veľmi nepravdepodobné, že M5 bude medzi prvými, skôr tradične naopak. To by znamenalo, že novú M5 nebudú predávať skôr než od roku 2017. A to je ešte dosť času uviesť na trh nový model BMW M5 F10 xDrive. S rozsiahlymi skúsenosťami s týmto pohonom by pre BMW nemal byť väčší problém postaviť si štvorkolku.
Na autosalóne v Detroite sa niektorým novinárom podarilo hovoriť s Franciscusom van Meelom - novým šéfom divízie BMW M. Keď prezradím, že prišiel z Quattro GmbH, asi nemusím dlho vysvetľovať, že jeho hlavnou misiou bude do produktov M implementovať pohon oboch náprav. Na obhajobu tvrdí, že nová generácia BMW M5 bude mať taký výkon a krútiaci moment, že len pre zadnú nápravu to bude priveľa. Cieľom je dať autu vďaka väčšej trakcii ešte lepšiu dynamiku. Viac trakcie je základným, a podľa bossa, jediným cieľom pre BMW M5 xDrive. Preto má byť pohon odladený s dôrazom pre zadnú nápravu, aby sa akékoľvek náznaky nedotáčavosti ani len neobjavili. Tak na to som naozaj veľmi zvedavý.
Ostávam dúfať, že BMW nechystá novú generáciu len ako modely xDrive, ale primárne s pohonom zadných kolies a 4x4 bude možná voľba klienta za patrične mastný príplatok. V opačnom prípade...