Pagani Huayra Roadster je ľahšia ako kupé

Pagani Huayra Roadster posúva hranice možného

Inžinieri Pagani vyvinuli nový kompozit, Carbo-Titanium, vďaka ktorému je Huayra Roadster až o 80 kg ľahšia ako kupé.

Hmotnosť je o 80 kg nižšia ako pri kupé

S projektom roadster začali ešte v roku 2010. Vedeli, že chcú postaviť výnimočný supercar, kde skombinujú umenie a vedu. Huayru BC využili na vyskúšanie nových technológií. Jednou z nich je aj nový kompozit, ktorý vyvinul inžiniersky tím automobilky. Materiál volajú Carbo-Titanium a tvrdia, že je lepší, ako kompozity používané v F1. Vďaka kombinácii Carbo-Titania a Carbo-Trax HP52 dokázali pri rovnakej hmotnosti zvýšiť tuhosť až o 52 %. Huayra Roadster má suchú hmotnosť 1280 kg, čo je o 80 kg menej ako kupé!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

O pohon sa stará 6,0 litrový twin-turbo V12 AMG M158, ktorý ponúkne 764 k pri 6200 ot. a 1000 Nm pri 2400 ot. Motor pritom spĺňa veľmi prísnu emisnú normu Euro 6b. Silu na zadné kolesá prenáša 7-stupňová automatická prevodovka s elektronickým diferenciálom, týmto riešením ušetrili 40 % hmotnosti oproti klasickej dvojspojkovej prevodovke.

Pagani Huayra Roadster je ľahšia ako kupé

Pagani vyrobí len 100 kusov Huayry Roadster a všetky sú už predané

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Pagani Huayra Roadster zvládne aj na štandardných pneumatikách Pirelli PZero Corsa priečne preťaženie 1,8 g.

Hmotnosť uberali všade, dokonca aj na ramenách zavesenia. Použili hliníkovú zliatinu HiForg, vďaka ktorej vážia ramená Huayry Roadster o 25 % menej ako pri kupé verzii. Supercar musí vedieť aj zastaviť a Pagani si zakladá na tom, že jeho autá patria medzi najlepšie v brzdení zo 100 na 0 km/h a z 200 na 0 km/h. Roadster nie je výnimkou a spolieha sa  vpredu na 6 a vzadu na 4 piestikové brzdy Brembo. K výbornej ovládateľnosti supercaru prispievajú samozrejme pneumatiky. Aj so štandardnými Pirelli PZero Corsa zvládne Huayra Roadster priečne preťaženie 1,8 g.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Pagani je hrdé na svoj aero balík, 4 klapky a aktívny podvozok zabezpečia, aby mal supercar vždy dostatok prítlaku a optimálne polohu, kde je rovná podlaha rovnobežne s cestou. Aerodynamiku optimalizovali vo veternom tuneli v mierke 1:1, dokázali tak minimalizovať turbulencie, ktoré vznikajú pri otvorených autách. Pagani Huayra Roadster príde k majiteľom hneď s dvoma strešnými panelmi. Jedným je presklený hard top, s ktorým vyzerá auto ako kupé. Druhým je látkový soft top, ktorý môžete voziť v aute a v prípade dažďa ľahko nasadiť.

Pagani Huayra Roadster bude ťažká exkluzivita, vyrobia len 100 kusov a všetky sú už predané. Zákazníci zaplatili za supercar závratných 2,28 milióna eur bez DPH.

Pagani Huayra Roadster

Šasi: Carbo-Titanium a Carbo-Triax HP22 monokok s CrMoV pomocnými rámami vpredu i vzadu
Druh pohonu: Zadný
Zdvihový objem: 5 980 ccm
Počet valcov / ventilov: V12 twin-turbo
Maximálny výkon: 764 k pri 6200 ot.
Maximálny krútiaci moment: 1000 pri 2400 ot.
Maximálne priečne zrýchlenie: 1,8 g na Pirelli PZero Corsa
Prevodovka: AMT 7-stupňová s elektronickým diferenciálom
Suchá hmotnosť: 1280 kg
Brzdy: Vetrané kotúče Brembo, vpredu 380x34 mm a 6-piestikový strmeň, vzadu 380x34 a 4-piestikový strmeň
Disky: Kované hliníkové, vpredu 20" vzadu 21"
Pneumatiky: Pirelli PZero Corsa alebo Pirelli PZero Trofeo R
Podovzok: Nezávislé zavesenie dvojitý lichobežník vpredu i vzadu s hliníkovými HiForg ramenami, nastaviteľné tlmiče, stabilizátory
Cena: 2 280 000 € bez DPH

Zdroj: tlačová správa