Peugeot 308 GTi

308 GTi má 272 koní, pohon predných kolies a samosvor

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Z nuly na sto za 6 sekúnd

Nový francúzsky hot-hatch dostane pod kapotu preplňovanú 1,6-tku THP v dvoch verziách. Vrcholná verzia má ponúknuť 272 koní a 330 Nm. Na stovku potom akceleruje za 6,0 sekúnd. Medzi prednými kolesami nájdeme samosvorný diferenciál Torsen. O prenos sily na kolesá sa stará 6-stupňová manuálna prevodovka.


Slabšia verzia ponúkne výkon 250 koní a 330 Nm. Na stovku zrýchľuje o dve desatiny sekundy pomalšie (6,2 s) ako výkonnejšia verzia. Maximálnu rýchlosť oboch modelov limituje obmedzovač na hranici 250 km/h. Normovaná priemerná spotreba v kombinovanom cykle je 6 l/100 km (obe verzie majú zhodnú spotrebu).

Peugeot 308 GTi

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Rozmery modelu 308 GTi sú 4523 mm na dĺžku, 1804 mm na šírku a 1446 mm na výšku. Rázvor má hodnotu 2617 mm. Pohotovostná hmotnosť oboch verzii je totožná s hodnotou 1205 kg. Slabšia verzia dostala 18“ disky, ktoré obuli do pneumatík Michelin Pilot Sport 3 s rozmermi 225/40 R18. O brzdenie slabšej verzie sa starajú 330 mm kotúče vpredu a 268 mm kotúče vzadu. Silnejšia verzia dostala 19“ disky z ľahkých zliatin, ktoré ukrývajú 380 mm predné kotúče bŕzd.


Dizajn exteriéru sa oproti bežným modelom 308 líši len v drobnostiach. Zákazníci dostanú čiernu čelnú masku, agresívnejší predný nárazník a bočné lišty. Vzadu si môžeme všimnúť nový nárazník  s difúzorom a veľké koncovky výfuku. Konštruktéri spustili Peugeot 308 GTi o 11 mm nižšie, než bežné verzie. V interiéri nájdeme sedadlá, ktoré potiahli kombináciou látky a alcantary. Za príplatok (silnejšia verzia ich má už v základe) si môžete dopriať škrupinové sedačky.


Peugeot zaháji predaj modelu 308 GTi už na jeseň 2015. Ceny zatiaľ nepoznáme.

Zdroj: autoforum