O tom, že Sébastien Loeb bude krotiť pri jazde do kopca poriadnu beštiu, nikto nepochybuje. Malé kupé, ktoré sa len podobá na bežný Peugeot 208, poháňa 3,2-litrový motor V6 dopovaný dvomi turbami. Výkon driemajúci pod plynovým pedálom a pravou nohou Loeba je celých 652 kW (875 koní)! Príde vám to pre Pikes Peak trochu málo? Ok, ale treba brať do úvahy to, že celé auto váži.... 875 kilogramov. Takže pomer hmotnosť/výkon je takmer totožný s monopostami F1. Hm, ako to vyzerá v reči čísiel? Stovka padne už po 1,8 sekundách, za ten čas sa ani nestihnete nadýchnuť a zahrešiť ako to pekelne zrýchľuje. Rýchlosť 200 km/h tam skočí po 4,8 sekundách (my vo Fábii práve radíme trojku...) a maximálka, v tomto aute úplne nepodstatná, je 240 km/h po siedmych sekundách. Uf...
Pred pádom zo strmých rázov by mali Peugeot ochrániť karbónové brzdy s priemerom 380 mm vpredu a 355 vzadu. To, že je konštrukcia postavená z trubkového rámu opatlaného karbónovými panelmi, netreba asi písať. Horčíkové ráfiky 18x13 sú derivátom tých z F1 a na nich obuté pneumatiky Michelin 31/71x18. K výbornej ovládateľnosti by mali pomôcť hydraulický posilňovač riadenia a počas jazdy nastaviteľné tlmiče. Cestou na vrchol hory si motor vypýta svoje, nádrž má objem 40 litrov a padne za obeť takmer celá.
Tak obrovský výkon je v kategórii Unlimited rozhodne žiaduci. Motor (atmosférický pre tento príklad) totiž s prirastajúcou nadmorskou výškou stráca každých výškových 100 metrov 1% výkonu. Keďže štart pretekov je vo výške 2865 mnm a cieľ vo 4301 metroch, hoďte si to do kalkulačky, koľko vám povie. Asi tridsať percent výkonu dolu. Svoje povie i aerodynamika, riedky vzduch znamená nižšiu priľnavosť. I preto má P 208 T 16 zadné krídlo z Le Mans špeciálu 908 HDi FAP, ktoré je široké presne 2 metre.