Súčasné RCZ THP 200GT má už síce novú tvár, R ale v porovnaní s ním dostalo navyše viac zmien pod kapotu. Tých 270 koní, teda 201 kW a krútiaci moment 330 Nm pochádza z 1,6-litrového radového štvorvalca, do ktorého fúka turbo. Je to síce rovnaká THP200 ako v RCZ, je ale technicky vyspelejší. Napríklad piesty motora sú vyrobené z rovnakého materiálu ako tie vo formuli 1. Silnejší je i blok motora a odolnejšie sú i ložiská. Peugeot o motore tvrdí, že to je najvýkonnejšia 1,6-ka v sériovej výrobe. Takto živý motor údajne dokáže jazdiť so spotrebou 6,5 l/100km, ale ak by toto niekoho zaujímalo, asi nie je potenciálnym kupcom RCZ R... Zaujímavé bude porovnanie jazdných výkonov napríklad s Audi TTS, pretože aktuálny model je o 130 kilogramov ťažší, než 1280 kg vážiaci Peugeot. Hmotnosť je nižšia i v porovnaní s RCZ, a to 17 kg menej.
Auto je širšie pre lepšiu stabilitu v zákrutách a znížené o 10 mm. Dobrý posed, i vizuálne, dajú autu taktiež 19 palcové kolesá. Výkon tečie na predné kolesá cez diferenciál Torsen. Aké su dynamické parametre? Sto kilometrovú rýchlosť RCZ R dosiahne už po 5,9 sekundách a maximálka je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Pri takejto športovej jazde nájde uplatnenie i pevné zadné krídlo, resp. lišta, ktorá nemá kozmetickú funkciu, ale je to ako plnohodnotný aerodynamický prvok. Prítlak zvyšuje i nový zadný difúzor, v ktorom sú chrómované koncovky výfuku. V interiéri nájdeme kožené sedadlá s výrazným bočným vedením, lemy sú prešívané červenou niťou. Keď sme pri farbách, exteriér bude v ponuke v štyroch odtieňoch - červenom, sivom, bielom a čiernom. Tento cukrík, ktorý vyzerá zasa o niečo viac ako chlapské auto než predchodca, bude k dostaniu za cenu 30-35 tisíc Eur a v showroomoch by sme ho mali vidieť v prvej štvrtine budúceho roka.