Technológia F1
Tradične v strede (teda pred zadnou nápravou) umiestnený vidlicový osemvalec s dvoma turbami má korene vo Ferrari 488 GTB. Svoj život dnes pokračuje v modeli F8 Tributo a teraz v SF90. Pre tento superšport dostal nové hlavy valcov, nový výfukový systém a trojicu elektromotorov. Jeden je priamo z F1. Takzvané MGUK (Motor Generator Unit, Kinetic), ktoré premieňa energiu z bŕzd na elektrickú energiu. Je umiestnený medzi motorom a novou 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Ostatné dva elektromotory slúžia na pohon predných kolies, takže kým sú nabité, má Ferrari SF90 pohon všetkých štyroch kolies.
Trojica motorov je poháňaná 7,9 kWh batériou a dohromady produkujú 162 kW (220 k). V kombinácii s 4,0 V8, ktorá poskytuje 574 kW (769 k) a 800 Nm, sú výsledné hodnoty ďaleko za bežným štandardom. Kombinovaný výkon 735 kW (1 000 k) umožňuje SF90 vystreliť na 100 km/h len za 2,5 sekundy, čo je najrýchlejšie zo všetkých Ferrari. 200 km/h pokorí za šialene krátkych 6,7 sekundy a maximálka je 341 km/h. Napriek hmotnosti elektromotorov a batérie sa to podarilo udržať na 1570 kg. SF90 Stradale ako plnohodnotný plugin hybrid jazdí aj na čisto elektrický pohon. Vydrží mu iba na 25 km, ale predsa. Všetky tie pohľady. ktoré na seba strhne, chcete radšej potešiť zvukom osemvalca.
Futurizmus
Keď už som načali tému vzhľadu, Ferrari SF90 Stradale naozaj neprehliadnete. Karosériu navrhol riaditeľ dizajnu Ferrari, Flavio Manzoni. To, čo nastolilo F8, teraz SF90 posunulo ešte ďalej. F8 Tributo vyzeralo tak, ako sa na rok 2019 patrí. SF90 však vyzerá ako koncept, ktorému nikto nepovedal, že ide do výroby. Veľmi futuristický dizajn z môjho pohľadu kazí iba dizajn zadných svetiel. Nevedel som si pomôcť a videl som v nich iné auto a včera večer mi to konečne došlo - Chevrolet Camaro.
Inak ide o skutočný skvost. K dispozícii budú dve verzie. Štandardnú doplní ešte Asseto Fiorano, ktorá je zameraná na výkony na trati. Jej súčasťou je väčšie zadné krídlo a odstrojený interiér s karbónovými prvkami, ktoré znížia hmotnosť o 30 kg. Pneumatiky Pirelli P Zero nahradia lepivejšie Michelin Cup 2. Pri dizajnovaní bol veľký ohľad braný na aerodynamiku a auto generuje reálny prítlak. Pri 250 km/h je to 390 kilogramov. Na vašu jazdu bude neustále reagovať rozsiahly systém aktívnej aerodynamiky.
Asseto Fiorano
Na Ferrari veľké zmeny v interiéri
Vnútri čaká viacero noviniek, ktoré vo Ferrari nájdeme vôbec po prvýkrát. Ferrari sa napríklad vzdalo analógového otáčkomeru a miesto neho nájdeme veľký 16-palcový displej. Tradične sa dá takmer všetko ovládať z volantu, rovnako ako v monoposte F1. Podľa Ferrari je to až 80 % funkcií vozidla.
Kvôli prítomnosti plugin hybridného pohonu pribudol aj nový ovládač voľby jazdných režimov - eManettino. Hybrid je základným nastavením a kombinuje benzínový a elektrický pohon. eDrive bude zrejme zapadať prachom, keďže toto vypína zvučnú V8 a idete na čistú elektrinu. Performance už začne čerpať viac a viac výkonu z elektromotora, ale dá pozor na to, aby boli neustále nabíjané. A na koniec tu je Qualify, ktorý, ako naznačuje názov, vyšťaví všetko, čo v aute je.
Pri odhalení SF90 Stradale, ktoré svoje meno zdieľa s nie práve úspešným monopostom aktuálnej sezóny F1, bolo prítomných okolo 2 000 potenciálnych zákazníkov a vraj si takmer všetci rovno objednali. Cena zatiaľ nie je oficiálne daná, očakáva sa niečo vyše 500 000 €. Prvé autá by mali k svojím majiteľom prísť na začiatku roku 2020.