Moje skúsenosti : Čo najskôr dosiahnuť stanovenú rýchlosť, nemyslím teraz z nula na 100, ale svižne.
Odmerať si na ktorom stupni a ktorej rýchlosti som úspornejši, napr na dlhej 6. mam pri 100-110 nižsiu, než pri 90...
Na 90- lepšie niekedy mať 5.stupen.
Sledovať vietor a smer.
Až fúka oproti, schovať sa za autobus, dodávku, iné auto, samo, aj keď nefuka.
Tlak, na 2,8, v lete na 2,6, tankovať vždy plnú.
Ked je núdzový stav, ísť 70-80,tu je už riziko, že budete prekážka v premávke.
Vždy novy palivový filter.
@ľubošto co usetris tym ze prehustis pneu tak si zoberu naspat napravy v podobe servisu duplom ked jazdi clovek nizky profil... Bud na to mam a jazdim alebo nemam a neham sa vozit...Motor potrebuje aj napit a nie sa koktat okolo 1900ot lebo kontrolka ukazuje ECO... Priamy vstrek eco jazdec turbo benzin a sacie ventily v horsom stave ako ventily na JTD po 500k km
@ľubošSi predstav že aj turbo benzín môže nagulat 500k km s pôvodným turbom... Stačí len aby majiteľ bol uvedomelý a správal sa k autu a turbu tak ako treba. Ešte k tomu je to Fiat:) čo by mal byť pokazený už z fabriky... Na štýl fix IT again Tonny...poliaci s 1.4 tjet doblo na CNG...
@jancooMyslím si, že sa v článku jedna o zníženie spotreby ,ja ho ešte vylepšujem praktickými radami, kedy napríklad človek nemá peniaze, nemá kde natankovať, proste potrebuje napríklad prejsť 800-1000 km , čo v dobách, kedy sa museli meniť drahé eurá za 45 SKK, korunky nikto v Nemecku nechcel a jediná šanca bola ako píšem, zvýšiť tlak v pneumatikách, nájsť si vhodného parťáka, ideálne šuboden a stlačiť spotrebu na úroveň eko rally...
@ľubošradiť iným šoférom, aby sa "schovávali za autobus, dodávku, iné auto", je pravdivá. Naozaj takou jazdou môžte ušetriť veľa paliva. Ale zároveň je taká jazda nebezpečná a bezohľadná, lebo neohrozujete len seba, ale aj toho pred vami. Dostatočný odstup je jedna z najdôležitejších vecí, ktorú môžte pre seba a svoju bezpečnosť urobiť. Skracovať ho, aby šofér ušetril palivo, je nebezpečne hlúpe.
@JanoNRMam odskúšané, že odstup nejakých 30-40 m je ešte stále dostačujúci ,aby rozrazal vzduch.
S čím absolútne súhlasím, je nebezpečné keď sa niekto za nákladným autom schová tak, že ho nevidieť. Toto neznášam aj ja, dupľom, keď sa mi nejaký cyklista chytí bočnice a ja ho v tom rohu zbadám až na poslednú chvíľu, infarkt istý..., môj.
Keď sa už ťahám za autobusom, alebo kamiónom, tak sa snažím, aby ma videl v niektorom spätnom zrkadle
Tento článok je porušením platnej licenčnej zmluvy o použití autorského diela. Autorovi článku, Tomášovi Fialkovi, nebol za tento článok vyplatený honorár na základe platnej zmluvy uzavretej medzi jeho osobou a spoločnosťou KARMA BIANCA, s.r.o. (TOPSPEED.sk), ktorej konateľom je Marián Čabák. Pán Čabák sa týmto konaním navyše dopúšťa porušenia zákonu č. 185/2015 Z. z., tzv. Autorský zákon v § 19 ods. (2) a (3).