Určite ste už videli niekoľko obrázkov alebo videí, v ktorých je zobrazené zakarbónované vnútro motora. V dnešnej časti AUTOvKELLY sme sa rozhodli zanedbaný motor aspoň trochu mechanicky očistiť. S agresívnymi rozpúšťadlami nikdy neviete, aký kúsok sa dostane do olejového čerpadla a jeho upchatie môže znamenať pre motor fatálne následky. Ako čistiť olejovú vaňu? V našom videu vidíte, čo všetko sa dá zvládnuť na starom aute v domácich podmienkach. Aj keď nie je auto ako auto. Niektoré modely vyžadujú spustenie nápravnice, alebo zdvihnutie motora. To už v domácich podmienkach tak ľahko nespravíte.
@Marian107No ja viem, ze tomu za makovy prd rozumies ty. Ma pravdu, len pre pokoj duse, na nic to nema vplyv. Co urobis s tymi castami, ktore nevidno? Jaaj nic su v poriadku, nevidno ich.
Po 200 000 som zhadzoval vanu, kvoli pretesneniu a absolutne cista bola. HEhehe ze sroby padnute v olejovoj vani a jeden pred vypadnutim. Retaz vytahana, ze potrebuje napinak... nahrane video, alebo motor po 450 000 po blaznovy.
Dalsi hlupak, co si mysli, ze vsetko ciste a pekne je dobre a dokaze pourazat inych kvoli lastnej blbosti. A ty co aku mas olejovu vanu?
Zakarbonovanie motora je priamo zavisle od zlej volby mot.oleja NEVHODNÉHO pre konkretny motor a tiež nezmyselne dlhe long-life intervaly, ktoré boli uvedené do praxe len preto, aby sa motor skor pokazil
takže žiadny olej 10W-40 len 5W-40 hlavne pre benzínovy motor a olej vypustiť po max.10 000 km, a žiaden karbon v motore nebude.. NIKDY
@Laco brzda..daj este neake tvoje mudra...
Hlavne poprosim vysvetlenie "zavislosti kvality" na viskozite...
..ked vravis ze 10W40 je "zly olej" ..a 5W40 "je ten dobry olej" ...
A porad potom aj nieco pre tych, co maju naftove motory ...
To je co za exemplar ten bayer z toho videa? Neexistuje, ze to cerpadlo bolo hentak od vyroby namontovane. Bud to uz nejaky "odbornik" menil, alebo BMW ako znacka stoji za milu jarmilu. Dalej ten samotny karbon ja vysledok pouzitia zleho oleja, alebo fest zanedbanej vymeny, resp. ziadnej vymeny, len dolievanie (aj to som uz videl). Pri pouziti spravneho (rozumej vyrobcom doporuceneho) oleja a jeho pravidelnejy vymeny neexistuje aby sa vytvorila taka skvara ako bola ukazana, pretoze takmer vsetky dnesna oleje obsahuju prisady proti vzniku takychto usadenin...
@Sudca Vreddmotor v takom stave - tak ako sa v mnohých testoch preukázalo, že kvalita potravím, benzínu, alebo aj obyčajného laku na vlasy bola iná v starej časti EU(západnej)... iná na východnej, prečo by kvalita oleja predávaného vo východnom bloku nemohla kopírovať iné komodity... motorový olej patrí práve medzi top komodity, kde sa falšuje (Poliaci vyrobia čo len chceš...)
cca 180tis. km som pravidelne(v servise)menil olej v max 15000km, prípadne menej - plne syntetický Castrol Magnatec 5W40... keď mi po cca 240tis. mechanik menil gufero na kľuke pri rozvodoch... zhodil vaňu a vyzeralo to podobne, po vyčistení vane a bloku motora z vnutra, dal nejaký prípravok do oleja na rozpustenie karbónu ... rozpustilo to ten zvyšok, po pár 100km som nechal ešte raz vymeniť olej, lebo bol stále riedky, nakoniec som musel dať 10W40, lebo na 1000km som dolial cca 1l, dal som Millers oils EE SEMI SYNTHETIC 10w40 NANODRIVE a zatiaľ pokoj... hladina "bez peremen" nivo stabil ...