V najnovšom videu nám Peter z Volant.TV s vďaka osobným skúsenostiam s kúpou a prevádzkou hybridného auta poradí: Ako kúpiť jazdený hybrid (spaľovací motor a elektro pohon). Osobne je už niekoľko mesiacov spokojným majiteľom modelu Lexus GS450h I. generácie (jedná sa o 3. generáciu typu Lexus GS, no o I. generáciu hybridu). Auto používa denne a preto mu stálo za ten čas a energiu námaha dať luxusné auto do čo najlepšieho stavu. V nasledovnej I. časti sa dozviete základné, no veľmi zaujímavé informácie o tom, v čom sa kúpa a kontrola používaného hybridu líši od kúpy bežnej jazdenky.
@deboMusim len potvrdit. Snaha o nejaku napravu je horsia ako ked idem k doktorovi. Prakticky som kupoval viacere diely a chcel som vediet ceny priamo na predajni. Nikdy som sa nicoho nedopatral. O to viac mi je luto ze tam robia aj velmi prijemni ludia s ktorymi sa da dobre pokecat.
Zilinu som navstivil tiez a pristup predavajceho bol excelentny. Vrelo odporucam !!!
@Sasankamne v BA nechcu predať ani dvd na aktualizáciu navigácie... Že musím ísť k ním, že sam si to neurobím a ani tlakové senzory mi nepošlu poštou. A to som u nich kupoval auto skoro za 90L.
Zilina zatiaľ pozitívne skúsenosti.
@deboTiez nemam najpozitivnejsie skusenosti s BA servisom. Jednak su dost drahi a ani mi neprisli ako odbornici. Na mojom aute som mal pridane denne svietenie v hmlovkach uz ked som ho kupoval. Teda presnejsie bolo tam 1 rele a namiesto hmloviek ziaroviek tak boli LED. 2 kabliky isli do rele a naspat do konektora. Nie napriamo. Ale ked mi povedali, ze niekto s tym robil divociny, ze oni nevedia co s tym teraz, ze bohvie ako to zapojene a ze s hybridom sa take veci nesmu robit..Cez vikend som si dal namahu sa na to pozriet, a bez schemy a znalosti som si to opravil. Sice s miernou obavou, ale podarilo sa. A je jedno, ci je to hybrid alebo nie. V podstate som pochopil, ze to rele bolo ako rozpinac, ze ked svietili stretavacky, tak LED nesvietili a opacne. A potom mi robili test hybridu ale protokol mi dali rok stary. Takze otazka, ci ho aj naozaj robili. Po reklamacii mi ho na druhy den zobrali znovu a uz dali novy protokol. A mat tarifu 65Eur/h bez DPH je silna kava. Keby na specialne veci hybridu ale na vsetko, na vymenu brzd co je rovnake ako na inych autach
Mne bolo povedane ze od buduceho roka vam vas lexus zoservisuju v kazdej toyota "predajni" na slovensku. Cize aj v kosiciach alebo presove alebo inych mestach kde je toyota
Este by mohol Peter urobit clanok "Ako predat hybrid" :) Lebo ja som chcel nedavno kupit jazdene novsie GS450h. Lenze ako prva vec bolo predat presne tento model, ktory stale vlastnim. Inzerat som mal 2 mesiace, ozval sa jediny clovek, ktory potom ani neprisiel sa na neho pozriet. Cena bola takmer stvrtinova z noveho auta.
Za 2 roky co auto mam, bolo vela ludi zvedavych, ze co je to za auto, po zvezeni boli emocie, ze ake je to tiche a vykonne, neokukane, luxusne. Ved 350koni a realna spotreba 9L pri sviznej jazde v kombinacii s mestom je naozaj skvela. Takze WAW faktor je.
Ale vsetci sa toho boja. Po prvych nadsenych otazkach k vykonu, funkcnosti pridu otazky: co ked sa bateria pokazi, co ked sa cely hybrid pokazi?
No neviem co potom. Verim, ze sa nepokazi a spim kludne. Prius ma tento system dlho a funguje.
Taketo auta su zaujimave, su skvele, nabite technologiami. Ale u nas akoby nemali tu hodnotu aku naozaj maju. Za cenu co som predaval, idu 4rocne octavie RS a za tymi si idu ludia nohy dolamat :)
Ale musim povedat, ze problem som nemal ani ja. Za 2 roky som menil len brzdy a bohuzial zadne tlmice. Ani raz nezblbla elektronika, ziadne problemy s hybridom ani autom samotnym.
Peter dik za clanok, ktory rozprudil diskusiu
@FurtyVies asi preco ? Pretoze servis a diely su tak nechutne drahe :) ako som uz spomenul vyssie tak nedavno som kupoval vyfuk a rozvody a je to pekna kopka penazi.
Je tu vsak jedno ale. Pozeram sa na to z dlhodobeho hladiska kedze auto si chcem nechat a este istu dobu pouzivat. Je to subjektivny nazor nuz myslim si ze tie toyota diely maju podstatne vyssiu zivotnost a preto sa z mojej strany oplati investovat.
@FurtyPred istou dobou sme zháňali lexus gs 300, 430 alebo hybrid...nakoniec kúpené gs 430, asi najlepší kompromis :) výkonné, tiché, na diaľnici úsporné a dostatočný kufor, čo sa bohužiaľ o hybride nedalo povedať :/ fakt tie baterky zobrali hodne z kufra a aj hmotnosť už narástla....to bol hlavný dôvod prečo to nekupit :( samozrejme ak niekto nepotrebuje väčší kufor a nevadí mu väčšia hmotnosť tak veľmi dobre auto je aj ten hybrid.
@LucaslegendJe pravda, ze praktickost tohto modelu je kvoli velkosti kufra mensia. Ma cca 290L. Novsie GS to ma uz inak a kufor ma cez 400L.
Hybrid som kupoval s tym, ze v rodine je aj combi, takze kufor som neriesil. Ale po 2 rokoch som ani raz nepotreboval vacsi kufor ako mam. Pobalili sa tam aj 4 dospeli ludia na letnu dovolenku.
Treba s tym ratat, ze na lyzovacku a veci pre deti by to bolo asi nedostatocne.
@MatohhVyznam je jasny. Je efektinejsi, pretoze bateria v hybride funguje ako zasobnik energie (cache). Pri brzdeni sa energia nepremeni na tepelnu energiu ale sa kumuluje v baterii. Takzvana rekuperacia. Ta sa vie vyuzit, ked treba rychlejsie akcelerovat. A tam netreba viac energie ako na 1-2km lebo to staci napriklad na predbiehanie, pridanie do kopca, atd. Okrem toho je to najlepsie v meste, kolonach, ked sa treba posuvat po par metroch a spalovaci motor nemusi bezat.
Tu taky start-stop system nepomoze, lebo pri kazdom pohnuti sa motor musi dookola nastartovat.
A potom je tu este vyhoda elektrikceho motora, ktory ma vysoky krutiaci moment od nulovych otacok. Takze s hybridom netreba kombinovat turbo, aby motor vladal od v nizkych otackach, staci mu pridavny elektricky motor a ten to urobi prakticky zadarmo.
dúfam že Lexus už konečne príde aj s niečím iným než sedan a malé suv.
Keď už hybrid tak Lexus ale najprv dostatočne veľké rodinné auto. Stačila by verzia kombi už z tých existujúcich modelov. Možno by sa tak predával viac.