Tí šťastnejší by samozrejme odpovedali, že stačí auto večer zaparkovať do garáže a nemusíte nič z toho riešiť. Áno, to je istota, ktorú nemá hocikto k dispozícii. Takže poďme sa pozrieť na tých, ktorí túto možnosť nemajú. Ak nerátam zasnežené auto, tak v prvom prípade prídete ráno k vozidlu a vidíte, že je celé pokryté ľadovou pokrývkou, či len jednoducho námrazou. Moderné autá s lepšou výbavou majú často vo výbave elektricky vyhrievané čelné sklo, ale takmer všetky staršie kúsky takúto výhodu nemajú (na bočných sklách nie sú vo výhode ani takéto autá).
Iste to môžete spraviť po starom, zobrať do ruky škrabku na ľad a začať škrabať sklo. Ak však spoznáte výhodu rozmrazovača, ktorý len nastriekate a chvíľku počkáte, na škrabku už ani nepomyslíte.
Druhým dôvodom môže byť pre niekoho aj fakt, že škrabkou si môžete po pár rokoch narobiť na skle nepekné škrabance. Netvrdím, že sa to stane hneď, či po prvej zime, ale ak existuje takáto jednoduchá možnosť v podobe rozmrazovača, prečo ju nevyužiť?
Pozor na horúcu vodu
Niekto mi môže argumentovať, že stačí zobrať do rozprašovača teplú vodu a efekt je rovnaký. No v prvom rade, ak to ihneď nezotriete, voda môže začať namŕzať. V druhom, ak zbytočne načerpáte príliš teplú vodu a sklo je už menené, či zle nalepené (má v sebe vnútorné pnutie), veľmi ľahko dôjde k prasknutiu. A to určite nechcete zbytočne riskovať.
Rozmrazovač môžete použiť na všetkých sklách.
Navyše, ak vám dôjde rozmrazovač v spreji, fľašku nevyhadzujte. Nalejte do nej nemrznúcu zmes do ostrekovačov, neriedenú aspoň do -40 stupňov Celsia, a efekt je prakticky rovnaký.
I keď má auto elektricky vyhrievané čelné sklo, s rozmrazovačom máte čistý výhľad rýchlejšie.
Takže výhľad dopredu či do strán už máte voľný, či nie? Nuž, môže sa vám stať ešte ďalšia nepríjemnosť a to je zahmlené sklo zvnútra. V tomto prípade však za to nemôže len zima, ale tak trochu aj vy. Prečo totiž máte zahmlené sklá zvnútra? No jednoducho preto, lebo vnútri auta zostala vyššia vlhkosť.
Vlhkosť zvnútra je nepríjemná, v zime zamrzne a môžete tak sklo škrabať aj zvnútra.
Prečo je sklo zvnútra zahmlené?
Dôvodov je niekoľko. V zime sa často stane, že keď si do auta donesiete sneh a necháte ho tam roztopiť, voda sa niekde musí vyzrážať. Mohlo sa vám tiež niečo vnútri rozliať a v tom najhoršom prípade rovno do koberca. Ten je taká špongia, ktorá do seba vlhkosť nasaje a veľmi dlho sa z neho dostáva. V letných mesiacoch vám to môže trvať pár dní, v zime sú to týždne alebo aj mesiace.
Ideálne je príčinu zatekania odstrániť
Posledným dôvodom môže byť netesnosť a voda sa vám dostáva dnu tak, ako by nemala. Toto všetko odporúčam na začiatku najprv vyriešiť. Netesnosť odhaliť, snehu sa zbaviť ešte pred nastúpením a ideálne pred vystúpením a zamknutím vozidla nechať chvíľku otvorené dvere, aby sa mohla vysoká vlhkosť dostať von a nezostávať vnútri celú noc.
Ošetriť sklo pred opätovným zahmlením môžete pomocou produktu, stačí ho nastriekať na čistú handru a aplikovať na sklo.
Čo ale robiť, ak nič z toho nepomohlo? V prvom rade, môžete skúsiť vlhkosť odstrániť zo skla špeciálnou utierkou. Ideálnejšie je však sklo následne ošetriť prípravkom proti vlhkosti. Ja som to skúsil na aute, v ktorom je pravidelná vlhkosť a na druhý deň bolo čelné sklo len s pár kvapkami skoro suché. To môžete využiť aj na iné miesta, napríklad na zrkadlo či sklo v kúpeľni, predstavivosti sa medze nekladú.
Keď vlhkomer zmení farbu do ružovej, znamená to, že je produkt nasýtený a treba ho vysušiť podľa návodu.
V poslednom kroku môžete do auta vložiť odvlhčovač, ktorý do seba nasaje vlhkosť. Keď sa produkt nasýti vlhosťou, vlhkomer na ňom zostane ružový a môžete ho až 3-krát opätovne vysušiť v mikrovlnke a opätovne použiť. Nemusíte tak robiť starý trik s ponožkou naplnenou ryžou, ktorý ale nebudem rozporovať, žeby nefungoval. Tu už ide skôr o estetickú stránku veci.
Foggystop môžete niekde zavesiť (aby vám nebránil vo výhľade) či ho jednoducho položiť do odkladacej priehradky.