Zapnuté by mali byť len na nevyhnutný čas, oslepujú totiž iných vodičov.
Predne hmlové svetlá nie sú povinnou výbavou áut a preto ich v ponuke niektoré vôbec nemajú. Sú určené primárne na pomoc vodičovi lepšie vidieť v nižšom tempe na cestu bezprostredne pred autom. Zviditeľneniu veľmi nepomôžu, presnejšie, len rovnako ako stretávacie svetlá.
Predné hmlovky vyžarujú väčšinou biele svetlo, pričom rôzne fólie na krytie sú zakázané a sú vnímané ako zásah do funkčnosti komponentu vozidla. Hmlovky lepšie osvetľujú cestu, jej nedokonalosti a nástrahy. Zadné hmlovky tvorí zvyčajne silné červené svetlo a slúžia predovšetkým na to, aby sme boli lepšie a včas videní vodičmi idúcimi za nami.
Za zníženej viditeľnosti sa odporúča, aby šoféri používali aj stretávacie svetlá, prípadne tie hmlové. Denné svietenie je totiž často nedostatočné. Pri zapnutých denných svetlách nie je auto vidieť z pohľadu vodiča auta jazdiaceho za ním. V sychravom počasí sa naviac rýchlejšie zašpiní nielen čelné sklo, ale aj svetlomety, ktorých účinnosť sa tak môže znížiť aj o polovicu. Preto je dôležité ich pravidelné čistenie a rovnako potrebné je aj zbaviť sa snehu a námrazy, ktoré sa na nich nachádzajú.
Minimálne jedna zadná výkonná červená "lampa" ako hmlovka je pre každé auto povinná. A práve zabúdanie na ne, či už zapnúť ich, aby bolo auto lepšie vidno, alebo naopak vypínanie, aby ste neoslňovali je pre mnohých vodičov problematické.
„K výraznejšiemu oslňovaniu a zhoršenej viditeľnosti môže prispieť aj neskorá výmena stieracích líšt, preto nemôžeme zabúdať na ich pravidelnú výmenu. Ich životnosť je spravidla maximálne jeden rok. Opotrebované lišty stieračov zle odstraňujú nielen vodu, ale aj nečistoty a nechávajú na okne rozmazané šmuhy, ktoré lámu a rozptyľujú svetlo,“ varuje generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, ktorý prevádzkuje sieť autocentier AAA AUTO, Karolína Topolová.
Použitie hmloviek je za nepriaznivých podmienok na zvážení vodiča. Auto ich má na to, aby sa používali, ale zároveň treba myslieť aj na včasné vypnutie. Vypnúť by sme ich mali vtedy, keď sa rozhľadové podmienky zlepšili, čiže už husto neprší alebo sa hmla rozplynula. Je treba myslieť na ich vypnutie pri vjazde do tunela, alebo ak sme v súvislej kolóne.
Hmlovky v obciach a mestách za zlého počasie nie sú zakázané. Ak však v zlej viditeľnosti ide za vami ďalšie auto v menšej vzdialenosti, je veľmi dôležité tie zadné hmlovky vypnúť v empatii a pochopení situácie vodiča za vami.