Čo ak nevidíme, že niektoré svetlo bliká?

To je rizikový stav, lebo blikať môže, len to nevidíme, napríklad nám svieti slnko z poza chrbta, ktoré má väčšiu intenzitu jasu než žiarovky signalizácie. Riešenie je znížiť hlasitosť hudby, stiahnuť okienko, počúvať a pozerať sa na signalizáciu počas približovania sa, kedy môže dôjsť k zmene uhlu pohľadu a aj zatieneniu slnka vlastný vozidlom a zbadaniu blikajúceho svetla.
 
Ak naďalej nevidíme ani jedno z blikajúcich svetiel, ani nepočujeme zvonček zabezpečovacieho zariadenia, vtedy nedokážeme rozoznať nefunkčnú signalizáciu od funkčnej signalizácie. V takejto situácii je nutné pozerať sa na prichádzajúci vlak z oboch strán, ako keby tam priecestné zabezpečovacie zariadenie nebolo.

Červené prerušované svetlo a alebo zvonček signalizácie:

Ak svieti prerušované červené svetlo, a alebo počuť zvonček signalizácie to signalizuje, že vlak ide alebo bezprostredne sa blíži k priecestiu. Zabezpečovacie zariadenie môže a nemusí byť vybavené závorou. Ak má aj závoru, stále je rozhodujúce prerušované červené svetlo a nie to, či je závora dole alebo hore. V každom prípade, v takejto situácii je zakázané vchádzať na železničné priecestie.
 
Ak sme na priecestí a vtedy priecestné zabezpečovacie zariadenie začne signalizovať blížiaci sa vlak, potom treba priecestie opustiť čím skôr a to aj za cenu prerazenia závor, ktoré sa medzitým spustili.

Biele prerušované svetlo:

Biele prerušované svetlo sa rozsvieti len za splnenia dvoch podmienok. Prvá je, že nesvieti červené blikajúce svetlo, čo znamená, že žiaden vlak nebol zdetegovaný na koľajach v kontrolnej zóne a druhá podmienka je, že ani žiaden vlak nemá postavenú cestu cez dané železničné priecestie.
 
Aj z hľadiska povinností vodiča je výrazný rozdiel keď svieti alebo nesvieti biele prerušované svetlo. V zákone 8/2009 Z. z. o cestnej premávke v § 27  Železničné priecestie, v odseku 3 je uvedené: Vo vzdialenosti 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní vodič je povinný jazdiť rýchlosťou najviac 30 km/h. Ak na priecestnom zabezpečovacom zariadení svieti prerušované biele svetlo, vodič je povinný 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní jazdiť rýchlosťou najviac 50 km/h. Vodič pritom nesmie zbytočne predlžovať čas prechádzania železničného priecestia. 

Predchádzanie nehodám:

Treba si zapamätať najmä to, že keď nesvieti biele prerušované svetlo, alebo takéto svetlo tam nie je, tak teba ísť obzvlášť opatrne, lebo môže ísť vlak v plnej rýchlosti aj v situácii, že sa práve zodvihli závory a zhaslo červené prerušované svetlo. Presne to sa stalo pri Nových Zámkoch, kde došlo k zrážke vlaku a autobusu a predtým v Slovenskom Novom Meste kde bola zrážka vlaku a osobného vozidla. Preto je potrebné sa riadiť aj bielym prerušovaním svetlom a nie čakať len na zhasnutie červeného prerušovaného svetla.
 
Ak je priecestné zabezpečovacie zariadenie pokazené dlhšiu dobu a železnice sa o poruche dozvedia, tak dajú rušňovodičom pokyn, ísť rýchlosťou len 5 respektíve 10 km za hodinu a húkať, ale dovtedy váš život a život vašich cestujúcich chráni len vaša všímavosť.