Vybrať si ten správny olej nie z pohľadu značky, ale z pohľadu viskozity alebo noriem je veľakrát veľmi zradné. Stále existuje zavedený omyl, že každý motorový olej 5W je plná syntetika, 10W polosyntetika a 15W minerál. Rozoberať čo je čo je na dlho, každopádne toto delenie dnes už vôbec neplatí, oleje za posledných 30 rokov prešli veľmi dlhou cestou.
Ak si chcete byť 100 % istý, aby ste si vybrali ten správny olej pre vaše auto, ako prvé skúste pozrieť servisný manuál. V ňom býva uvedené okrem viskozity obzvlášť norma výrobcu motora, ktorú daný olej musí spĺňať, aby mohol výrobca zaručiť bezproblémový chod motora. Viskozita je až na druhom mieste, určujeme si ju podľa toho, v akom zaťažení respektíve podmienkach motor pracuje.
Prvé číslo je takzvané zimné (písmenko W ako Winter), ktoré zaraďuje olej medzi 6 tried(0W, 5W, 10 W atď) a druhé číslo je letné, ktoré zaraďuje olej medzi 5 tried (20, 30, 40 atď). Hodnota zimného označenia určuje chovanie oleja pri nízkej teplote, naopak letné číslo označuje použitie pri letných teplotách. Výber oleja podľa tejto SAE normy je väčšinou na užívateľoch, výrobca len odporúča, ktorú použiť.
Pre Európu zaujímavou klasifikáciou je ACEA, ktorá rozdeľuje oleje tiež do niekoľkých výkonnostných tried, či ide o zážihové, vznetové motory a podobne. Oleje pre benzínové a naftové motory majú A/B, oleje kompatibilné s katalyzátormi majú C a oleje pre vznetové motory nákladných áut majú E. Samotné číslo za písmenkom určuje výkonový stupeň, čím je číslo vyššie, tým je olej kvalitnejší. Potom tu máme ešte samotné normy výrobcov motorov, ktoré u nás poznáme asi najznámejšie od koncernu VW alebo Mercedes-Benz. Tieto normy výrobcov však nezíska každý olej, je to totiž náročnejšie.
Napríklad taký DYNAMAX Premium Ultra Longlife 5W-30 spĺňa výkonnostné triedy ACEA A3/B4/C3, je vhodný aj pre autá s DPF a pre všetky benzínové a vznetové motory. Normy VW 504 00 a 507 00 znamenajú, že je olej určený aj pre predĺžený výmenný interval do 30 tisíc km. Olej však spĺňa ešte normy BMW Longlife-04 a MB 229.51, ktoré sú rovnako určené pre predĺžený výmenný interval a pre motory s DPF.