Sezóna prezúvania začína. Mnohí si auto prezúvajú svojpomocne pred domom. Na tom nie je nič zlé, práve naopak. Ak ste si istí, že kolesá netreba po minulej sezóne prevážiť a na rovnakých diskoch nemusíte prezúvať pneumatiky, túto vec zvládne každý mierne zručný človek. Nielen chlap, toto v pohode dá aj šikovná žena. Pamätajte a dbajte na to, aby mal dezén nasadzovaných pneumatík minimálne 5 mm. Legislatívne síce stačí len biednych 1,6 mm, no iste sami uznáte, že to už dávno do iných podmienok ako na suché cesty nepatrí. Pozrite sa na to, ako prezuť auto, aby bolo prezúvanie správne a bezpečné. Tiež zhodnotíme základné náradie hobby triedy sortimentu AutoKelly a odporučíme, ktoré má a ktoré nemá zmysel si kúpiť.
Marian vyjadruj sa korektne, aby sme vedeli čo maš na mysli
zobuť pneumatiku ručne a svojpomocne, bez stroja
len pákou, monterajznou a kladivom a nasadiť druhu pneumatiku, na ten isty disk, znova ručne,
dnes už nikto nevie, ani to nezvládne fyzicky
Takí majstri,čo to vedeli robiť už nežiju, alebo maju cez 70 rokov
Vymena kolesa na ute , je niečo iné a rozhodne to nie je prezúvanie...
Robili
@Laco 1Laco, všeobecne sa už desaťročia medzi ľudmi hovorí výmene zimných za letné PREZÚVANIE, bez ohľadu na to, či niekto mení celé kolesá, alebo pneu na diskoch. Prosto to zľudovelo. Rovnako ako sa hovorí, že idem tankovať na benzínku, aj keď tam majú aj naftu, aj LPG.
@Shanislavmne sa to odlepuje dosť často.
Hlavne v zime keď sa do disku lepí sneh.
Preto si to už znacim (kde sú závažia) a viem si to "dolepit" aj sám keď to odpadne.
Ale v princípe by si mal aspoň raz za 2 roky kolesá prevazit.
@ShanislavAko sa môže stať riadne vyvážené koleso po sezóne nevyvážené?
Zlým vzájomným uložením pneumatiky a disku na seba, nepresnosťou umiestnenia a pripojenia k náboju, nevyváženie brzdových bubnov alebo kotúčov, opotrebovanie pneumatík (napr. nerovnomerné opotrebovanie behúňa), opotrebovanie ráfika (napr. pri náraze o obrubník). Stačí keď za sezónu pár krát dupneš riadne na brzdy a pneumatika sa Ti posunie voči ráfiku. Stačí keď máš v zime na vnútornej strane ráfika nalepený bordel a je po vyvážení a týchto príkladov je mnoho.
Pravdou ostáva, že to netreba hrotiť a uvedomiť si, že koleso nie je dokonalo vyvážené už pri výjdení z linky.
Vyváženie treba brať ako prevenciu a udržiavanie komfortu nič viac nič menej.
@slazoSVKA este jeden detail. Hlavne zimne pneumatiky lubia absorbovat posypovu drt, ktora potom na vyvazovacke povie svoje a vlastne vyvazis koleso s tymi kamienkami, ktore potom zasa casom odletia a zasa mas nevyvazene, cize vyvazovanim koleso akurat tak "rozhasis". Pochybujem, ze po zime sedite 2 hodiny zhrbeny pri kolesach a srobovacikom vytahujete kamienky. pokial naozaj neodpadne to zavazie, co som ja este nezazil, tak je to podla mna mrhanie casom a peniazmi. Capy a stabilizatory skor odidu koli tymto nasim super cestam ako koli 10 gramom olova na kolese.
@Zdenky87Ze treba ocistit dosadacie plochy je vo videu spomenute, no nie je to tak klucovy bod, aby sme ho dali medzi zaverecnych 9 najdolezitejsich.
@Syfono tom viem svoje, minuly rok som daval dole kolesa asi 3 tyzdne, vdaka tymto machrom pneuservisakom.. Nikdy viac a to len preto ze vsetko utahuju kym to ide ale ako to da clovek dole po roku ked este aj zjebu celu hlavu srobu, to ich uz netrapi...
V zivote by som nikomu nedal prezuvat na mojom aute kola, minuly rok som mal akurat smolu ze mi odysli loziaska a tie sam vymenit neviem.
@slazoSVKskrutka je samoistiaca od istej hodnoty stupania zavitu , ten kuzel tomu este nieco pomoze..drzi to tam len trenie v zavitoch. si vsimnite ze tie skrutky maju hustejsie zavity tj mensie stupanie. namazat ak tak nejakym maglajzom co pomoze aby sa skrutky dali uvolnit neskor. ale nie olej. anti-seize...ci ako.
@Laco71..lebo take dietné namazanie drieku skrutky,
jednou mikro-kvapkou oleja
pomože lepšie trafiť ten správny uťahovací moment,nakolko
medzi zavitmi sa vytvorí jemný film, ktorý zabezpečí určitý odpor vnutri zavitu a na kĺuči sa dá pocitiť,že už dosť, už je to dotiahnuté
netreba ďalej uťahovať..
Ked som doťahoval NASUCHO ,tak zo zväčšujucim sa uhlom
doťahovania, som necitil nejaký odpor, išlo to po troche uťahovať stale , až som nakoniec urval ten štift
a každý sa čudoval, ako je to možné, že som fajkou ktorú som držal v ruke odkrutil 12-ku šrub...
Jasne že to ide aj doma pred barakom ale ak su kolesa nevyvažene tak je to nanic bude ti triast volantom alebo cele auto naviac trpi podvozok auta jemne chvenie zničí cap spodneho ramena poprípade vytecie tlmic. Tu u nas to stojí 15 euro zavažia do 100 g v cene , prevaženie a prehodenie nakomplet 4 kolesa tak neviem ci to za to stoji sa špinit. A v pripade že mate smerový dezen na pneu tak doporucujem pozriet aj smer rotacie lebo hned sa pozna ze si menite kolesa doma :)