Pri skúšobnej jazde treba okrem motora a prevodovky venovať pozornosť aj podvozku. Ani jazdené auto by nemalo počas jazdy vibrovať ani ťahať do strany. Vibrovanie môžu zapríčiniť zlé vyvážené kolesá, krivé disky alebo chybné, či poškodené pneumatiky. Môže ísť aj o vôľu stabilizátora, alebo o poškodené riadenie. Hučanie od kolies môže naznačovať koniec životnosti ložiska. Na kontrolu homokinetických kĺbov poloosí si nájdite väčšie priestranstvo. Vytočte kolesá do maxima a počúvajte, či od prednej nápravy nevychádza cvakanie.

Zamerajte sa aj na podvozok

Auto zoberte aj na horší povrch. Na nerovnostiach počúvajte klepanie, vŕzganie, alebo rany od podvozka. Ťahanie do strany môže spôsobovať nie len zlá geometria, ale aj zásadnejší a finančne náročnejší problém. Poriadne vnímajte aj správanie vozidla. Ak pláva, môže ísť o vôle v zavesení, poškodené silentbloky, alebo tlmiče a pruženie na konci životnosti. Auto by počas jazdy nemalo trhať. Pokiaľ sa vám zdá čokoľvek podozrivé, určite to dajte poriadne prekontrolovať. Pôvod zvláštnych zvukov zistí odborník na zdviháku.


„Pamätajte na to, že podvozok v zlom stave zhoršuje jazdné vlastnosti auta a jazda s ním môže byť nebezpečná,“ upozorňuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA Auto. „Kontrola na rampe je doslova nutnosťou, nevynechávajte ju. Dôkladne prezrite výfukový systém a vlastne celý podvozok, či sa na ňom nevyskytuje hrdza, stopy presakujúceho oleja, či podozrivé zvary a spoje. Pokiaľ sa vám niečo z toho zdá podozrivé, nechajte vozidlo skontrolovať odborníkom ešte pred kúpou,“ dodáva Topolová.


Brzdy sú z pohľadu bezpečnosti tá najdôležitejšia súčasť auta. Ich stav nepodceňujte. Vyskúšajte ako pracujú pri jemnom zaťažení, ale aj pri plnom brzdení. Dlho stojace autá môžu mať na kotúčoch povrchovú hrdzu, preto sa pripravte na slabší brzdný účinok a zo začiatku brzdite jemne. No po čase vyskúšajte brzdy naplno. Pokiaľ má vozidlo ABS, systém musí bezpodmienečne pracovať. Zistíte to tak, že brzdový pedál „kope“. Nezamieňajte si to však s vibrovaním, ktoré je dôsledkom nerovných kotúčov, alebo vôľ v uchytení náprav. Veľmi krivé kotúče pri brzdení dokonca aj hučia. Sledujte aj to, či auto neťahá pri brzdení do strany.


Odborníci vám pri prehliadke dokážu zmerať aj bod varu brzdovej kvapaliny, prípadne určiť životnosť brzdových komponentov a náklady na opravu.