Za nesprávne použitie denných svetiel za zníženej viditeľnosti bez stretávačiek dostanete pokutu.
O tom, že na Slovensku je povinné počas dňa svietiť stretávačkami alebo im na roveň postavenými svetlami, sa baviť nemusíme. Ako to je ale s dennými svetlami, stále mnohým vodičom nie je jasné. Denné svetlá môžete použiť len za nezníženej viditeľnosti. Zníženou viditeľnosťou sa rozumie čas od súmraku do svitania; za hmly, sneženia, dažďa. Samostatne denné svetlá nesmú byť použité ani v tuneli.
Zadné koncové svetlá s dennými svetlami nemusia svietiť. Úlohou denných svetiel je zlepšiť viditeľnosť auta vodičom a iným účastníkom premávky, ku ktorým sa vozidlo približuje. Z hľadiska bezpečnosti si myslím, že zadné svetlá by mali svietiť tak či tak...
Denné svietenie je zakázané umiestniť na prípojné vozidlá. Musia byť stále dve a musia byť funkčné. Ak nie sú funkčné, musíte použiť stretávacie svetlá. Ako sa tieto svetlá dodatočne montujú, je uvedené v predpise EHK č.48, a zvyčajne to uvádza aj výrobca v príbalovom letáčiku. Denne svietenie nemusí byť uvedené v osvedčení o evidencii. Ak na aute sú, musia sa zapínať automaticky naštartovaním motora. Denné svietidlá však môžu ostať vypnuté za týchto podmienok:
- ovládač automatického prevodu je v parkovacej polohe (poloha P na automatickej prevodovke) alebo je zatiahnutá parkovacia (ručná) brzda,
- predtým, ako sa vozidlo začne pohybovať prvýkrát po manuálnej aktivácii motora (nie štart-stop systém).
Denné svetlá sa môžu vypnúť, ak rýchlosť vozidla nepresahuje 10 km/h pod podmienkou, že sa automaticky zapnú, keď rýchlosť vozidla presiahne 10 km/h, alebo keď vozidlo prešlo viac ako 100 m. Ostanú zapnuté pokiaľ nie sú opätovne vypnuté vodičom.
Denné svetlá sa musia automaticky vypnúť, keď zariadenie, ktoré spúšťa a/alebo vypína motor (napr. spínacia skrinka) je v polohe znemožňujúcej prevádzku motora, alebo ak sú predné hmlové svetlá, s výnimkou prípadov, ak sa svetlomety používajú na prerušovanú svetelnú výstrahu v krátkodobých intervaloch (svetelná húkačka, čiže prebliknutie diaľkovými).
Ak je predná smerovka zlúčená s denným svetlom, elektrické spojenia denného svetla na príslušnej strane vozidla musia byť také, že denné svetlo je vypnuté počas celého obdobia (obidvoch cyklov zapnutia a vypnutia) aktivácie prednej smerovky, čiže smerovka nesmie na striedačku blikať s denným svetlom.
Veľa vodičov používa ako denné svietenie hmlovky. To tiež nie je v súlade s normami. Hrozí za to pokuta. Na svetlomete, ktorý je určený na denne svietenie, musí byť symbol RL (Running Light) alebo DRL (Day Running Light).