LPG v aute je komponent, ktorý nie je v žiadnom prípade bezúdržbový! Vyžaduje občasnú starostlivosť.
Foto: Ekomont Korejovce
LPG v aute je komponent, ktorý nie je v žiadnom prípade bezúdržbový! Vyžaduje občasnú starostlivosť.
Foto: Ekomont Korejovce
@LegendNa mojej Lade Nive nikto nemenil žiadne filtre 130 000 km. So splynovačom nebolo robené absolútne nič 130 000km ktoré boli najazdené za 13 rokov. Nikdy som so splynovačom nemal žiadny problém. Možno to bolo aj tým že tam bol holandský Necam. Tankoval som len na Slovnafte.
@deboTak ja som ich menil 2x počas 100 000km, ale skôr preventívne, než že musel....ale musel som raz vymeniť tesnenie na reduktore...bolo zasrane zrejme od tomegas plynu, čo mali raz aféru že poslali na Svk zasrany plyn...tankoval som hocikde ale hlavne už tomegas a a na benzine a slovnaft len výnimočne, vlastne už vôbec......
@LegendNeuveritelny ludia...
Na tej lade nive sa stavim, ze si mal stary podtlakovy system, kde ti zaneseny filter spravy nic. Len silne zaneseny ti neprepusti palivo a motor dochne.Pred tym ako ti prestane ist auto,sa este dviha spotreba.
Dalsi legend, debo... zrejme to boli stare podtlakove systemy asi najskor, ale to vy uz chytracite kvoli vlastnej hluposti.V podstatte vydrzi aj 500 000 km mate pravdu, alebo do konca zivotnosti hehehe. Blazni, male necistoty vam znicia vstrekovace lpg a to prvy ten najdalsi od filtra. Cena jedneho napr 60-90E landi renzo, x4vstreky. Su aj drahsie, aj lacnejsie. To by ste museli tankovat v holandsku tam je plyn tak cisty, ze filtre ani nepotrebuju. Aj u mna to je len konicek, ale takychto hlupakov clovek nenajde len tak. Ako je v clanku pisane, niektore len vyhodit. A plat 360E za svoju hlupost.+filtre+praca
@LegendJasne tesnenie na reduktore si menil, kvoli raz natankovanemu plynu co obsahoval bordel...Ako sa to mohlo zrejme stat? Zahada, tesnenie verzus trochu bordelu v plyne hehehehe. Ani natankovany aceton. Blazon ze skor preventivne akoby som musel. Co je to musel?? Az bude upchaty na total? Nie to uz by si mal po vstrekovacoch. Sak preventivne sa meni , aby clovek nemusel. Tych 30000 este ozeliem, ale 50000 uz je moc.
@clovekčlovek,
na kieho frasa sa tu navážaš do ľudí. Si tu najmúdrejší, asi spávaš v knihovni čo?
Je jeho vec kedy mení filtre. Kludne mu stačilo napísať že tým že nemení filtre podľa predpisu, riskuje vyššie škody napr v poškodení vstrekov atd atd.
S pozdravom
@Jaro SenecNa kieho frasa tvrdia bludy? Na to az slusny ludia si dodrbu auta kvoli idotom? Ze ti tu vravy, ze kludne vydrzia aj 30000. Vydrzia, ale co na to vstrekovace? Dalsi ti hovory o 130 000, to je nerealne. Co ti pomoze znacka, ked je tam plno bordelu. Na overenie, nech si ten pablb vyberie filter kvapalnej fazy a uvidi o com hovorim,bude ple zaneseny, pokial to je pravda, lebo moze napisat hococo. Nech rozreze plynny filter a napise to tu este raz.
@clovekTy saso, keby si lepsie hladal, tak najdes forum s diskusiou, kde sa pise o intervale priamo z montazneho pracoviska 50000km/LPG filtre a majitel tam dal aj fotku filtra kvapalnej fazy... takmer nic na nej nebolo, s autom ziadny problem a servis mu na rovinu povedal, ze by nebol problem ani pri dlhsom intervale... a vsetky reci o 15000km su nahananie penazi montaznikmi, vobec to nie je potrebne. Navyse pri akomkolvek zaneseni a poklese tlaku by sa system vypinal ako pri prazdnej nadrzi. Clovek co tu pise o 130000km nemusel mat ziadny problem, to len ty si obmedzeny na svoj nazor, bez skusenosti...
Ako je to z lpg a vysokými otáčkami? Vraj nemajú moc radi plyn. Ak by si niekto kúpil vysokootáčkového japonca, znamená to, že s plynom nevyužije jeho potenciál na plno? A čo dlhá jazda pri vysokej rýchlosti, nebude sa ten motor na príklad prehrievať?
Možno by bolo dobré zariadenie, ktoré pri nízkom zaťažení vstrekuje malé množstvo benzínu, keď človek stlači viac plynu, vstrekovalo by ho viac, pri pedále na podlahu by sa už iba benzín vstrekoval.
Síce by to bolo menej ekonomické, ale zasa by to predĺžilo životnosť vstrekovačov, čiže aj to je relatívne.
@Čau. Ja mám namontované LPG v japoncovi....v podstate každý deň ho kradkodobo vytocim cca na 6000ot....a keď sa chcem vyblbnut tak ho tocim po obmedzovač 7000ot....privsrek benzínu mám nastavený od cca 4200ot na cca 43%. Motor sa mi neprehrieva....ale jasné že to motoru dáva viacej zabrať.....ale zatiaľ to funguje dobre už pár rokov...
@maju radi plyn ibaze spravne naladene lpg uz neni ekonomicke.bezne na sk je to tak ze auto hltne 7 litrov benzinu pri lpg 8 max 9.ono to musi hltnut tak 12 litrov lpg aby to motoru neskodilo.lenze kto to takto chce ak nadrz v kufri ma 45 litrov a spotrebu 12 litrov.podlasie motor na lgp sa ma prepinat az pri 60 celzia dovtedy ma spalovat benzin.na sk lpg ide od 30-35 celzia co je tiez zle vysoka teplota horenia na studeny motor.ta vysoka teplota horenia je sposobena chudobnou zmesou koli tej spotrebe ako som pisal vyzsie.aj na benzine hrozi to iste chudobna zmes podpali ventily prehreje lambda sondu vypali katalyzator.su motor ktore to znesu no je ich malo napr 3.0 benzin od bmw.ten ma tvrdene vsetko aj piestne kruzky je stavany na otacky cize lpg znesie ako nic.nevyhoda je ze tie motory lubia papat olej od vyroby koli tvrdsiemu materialu tak netesnia.spravne naladene lgp neni take ekonomicke preto sa to robi tak aby sa to predavalo.no po par oklamanych autach ktore robili aj ti s najlepsou reklamou uz lpg velmi nejde hlavne u ludi ktory maju peniaze.pred par rokmi sa zistilo ze montuju sa lacne komponennty ktore nesedia z montaznym protokolom ale nejde o podvod pretoze v aute su komponenty ktore su schvalene na pouzivanie.kazdemu to pozrie aj technik na stk na poziadanie.on totiz musi skontrolovat podla protokolu kazdy jeden lpg diel pod kapototu a nadrz.
@peter1234Mne žerie v priemere 14litrov a nesťažujem sa...
To počujem prvý krát že má prepínať až pri 60st....daj odkaz na stránku kde to píšu...že by všetci plynari na Svk zle nastavovali LPG a ešte aj umyselne?
Čo ti namontujú do auta , to nie je problém si to aj doma pozrieť... Ja tam mám to čo som tam chcel....
@peter1234jeden by povedal, ze si technik co to uz nerobi, ma len tanokovanie a auta nastavol na ukrutnu spotrebu, pretoze z vyfuku musi ist aj plyn. Jeden na felicii 1,3 mi vravel, ze mu to zere 12 l a tebe kolko zere ta 1,6. Vravim 8. On ze to nie je mozne. Ak si to ty do prava po novej ceste tak ludom sa to pri tebe vobec neoplatilo. Bezne sa prepinanie nastavuju na 35,40 stupnov. Vsetky mbw su zruti oleja.Dnesne motori ako si spominal postaradaju poriadne komponenti. Ked gumky na ventiloch stvrdnu a maju volu uz po 40000to je tak. BMW je hovno.
@peter1234trosku hovoris z cesty, ze motor by mal zrat 12 litrov lpg, aby mu to nevadilo... mam autoservis, jazdim na plyne, japoncov...
splynovac mam nastaveny na bohatsiu zmes, prave z dovodu eliminacie rizika podpalenia ventilov. bohatost zmesi je pekne vidiet na lambda sonde. spotrebu mam normalnu - cca 8 litrov plynu na 100 km, spotreba benzinu bola 6,5 litra benzinu na 100 km. ide o haklivy japonsky motor, najazdenych na lpg 150 tis km za 4 roky. bez problemov.
treba si uvedomit, ze existuje stechiometricky pomer paliva a vzduchu. ak bude zmes prilis bohata, tak to znamena jedno - menej vzduchu, teda menej kyslika, horsie horenie - zly chod motora.
?????Samozrejme, je možné nastaviť aj štartovanie na plyn?????
čo tým chcel autor naznačiť? Nikto kto montuje LPG ti to takto nenastaví! Štandardne sa to nastavuje na teplotu motora 35°C bez ohľadu či je vonkajšia teplota -10°C alebo +30°C a je to preto že plyn je studený a pri priamom štarte na plyn ti zamrznú vstrekovače! Už veľa ľudí si vynutilo znížiť teplotu prepínania lpg a nakoniec sa vrátili lebo im to blblo.
@...LPG...Asi myslel ešte starý podtlakovy systém :)
Ale v lete by to mohlo fungovať keď bude 35st....či? Ale okrem teploty sa nastavuje aj čas za aký to prepne pri studenom a teplom starte....ja som si nastavil teplotu prepnutia 34.3 a čas som mal nastaveny na 30s.
@Legendzas trepes bludy co je tebe vlastne.
1, ano stare podtlakove aj tak mohli startovat a to tak, ze sa podrzalo tlacitko plynu, preplonatrvalo do plynu a mohol si startovat. Mohol byt dlhy start.
2, v novych systemoch sa da nastavit bezne, ze startovanie na lpg pri teplom motore. Nic zvlastne zastavis, odbehnes a mozes hned nastartovat na plyn ak je splnena podmienka teplota.
3, na prepnutie na LPG musis mat nastavene podmienky , teplota, tlak a otacky ty pablb.
Podla mojho názoru je systém LPG výborná vec, na ušetrenie si fin. prostriedkov, ....pokial máte záujem si niečo o nom naštudovať, niečo sa o nom bližšie dozvediet. Ak o LPG, jeho údržbu, ako aj potreby vášho auta (pri prerábke na LPG) nemáte záujem. (Nemáte záujem získať poznatky o tomto type pohonu), radšej by som do toho nešiel.
Ako som povedal na LPG ja nedám dopustiť, vdaka tomu že ho mám v aute šetrím neustále finančné prostriedky a to mi platí dovolenku každý rok.
Pre mna je dôležité:
1/ vlastniť auto s motorom vhodným na prerobenie a zápis LPG
2/ auto musí mat nízku spotrebu benzínu (nemotujem to do aut s vysokym obsahom) to by ma neuspokojovalo. V sucasnosti mam Fabcu kombi II, so spotrebou cca 6,8 l benzínu a cca 7,5 l spotrebu LPG. (prepocet pri tankovaní na vybraných čerpacích staniciach mám cca 4€/ 1OO km. ... v súčasnosti sa mi aj to zdá vela, preto beriem fabiu III s motorom 1,0 MPI, 55KW so spotrebou 5 litrov/ 1OO km a očakávam od nej spotrebu po prerobení na LPG max. 6l LPG/ 1OO KM. Samozrejme musím niečo pojazdiť a zhruba po 1,5roku tam dám LPG (nech aj padne záruka na motor) ktorá je na 5rokov.
3/ oželiet musíte skutočne rezervu (miesto nej ide nádrz na LPG) samozrejme je to v poriadku, ak máte ako vacsina vodicov len sadu na lepenie a malý kompresor na zásuvku do zapalovača. Mne to stačí a napr do CHorvátska si ani rezervu neberiem. Brávam si ju iba do Grécka kde idete cez Madarsko, Srbsko a Macedónsko, (teda ste daleko od domu).
4/ Skutočne je dobré občas prebehnut auto na benzín (pravidlo 3nádrze plynu a 1 nádrž benzínu) ja absolútne nedodržiavam ale zraz za čas cca každú tretiu nádrz plynu prepnem na cca 20-30 km na benzín. Využívam to napr. pri prejazdoch cez Pezinsku BABU, alebo na ceste do Chorvátska cez horu do mesta Senj, kde sú podmienky ako na BABE (na benzín má auto lepší ťah ako na LPG)
Za celú dobu čo mám LPG (už v 4 aute) som raz musel dať čistiť vstrekovať v Škode a stálo to 25€ a raz mi auto slabo kúrilo preto som dal vymenieť celý splynovač LPG (stál 12O€) ale na tomto aute som mal na LPG už prejdených viac ako 1OO tis. KM.
5/ Pri jazde na LPG nezabúdajte na dolezitu vec - v benzínovej nádrži mat aspon 1/3 alebo aj 1/2 benzínu. Aj ked jazdíte na LPG cerpadlo paliva v benzínovej nádrzi je chladené palivom a pri jeho nízkej hladine ho mozete spálit. Filtre LPG su u mna maly a velký - ja ich mením naraz pri 40 000km a sú takmer ciste oba.
Sviecky ako som uviedol v inom clanku pouzivam Brisk (CZ) na LPG a na interval 30 000km, ks za nejake 2€ pricom potrebujem len 3ks, kedze moja Skovovka je 3valec... a kedze je to len taky prtkolet, jazdim na nom tak 12O-130km/h (povolenou rýchlostou), ale najma preto ze si setrim svoje auto a pri vacsich rychlostiach už toci velmi vela otačok, co mu nijako neprospieva a odraza sa to aj na spotrebe.
Pekny vikend vsetkym.
@Jaro SenecPrepáč "nemontujem LPG do áut s vysokou obsahom,pretože by ma to neuspokojilo" toto je čo?
Radšej sa budeš voziť za 7,5l LPG (4,5€) na 60kW aute o veľkosti fabie kde nedáš ani 4 ľudí aby netrpeli,ako by sa mohol voziť za 11l LPG (6,6€) v 180kW aute veľkosti Audi A6?
Odhliadnuc na servisné náklady a 2 valce navyše,tak to čo si napísal nedáva vôbec zmysel z pohľadu logiky.Fakt ti záleží na dvoch eurách/100km?
Ceny som počítal: 60 centov za liter LPG
@len takJasné,rozumiem
Každopádne obdivujem človeka čo zvládne fyzicky a psychicky sedieť vo fabii 40 tisíc km ročne,ja som odtial po 80km vystupil rozbitý ako po 500km v inom aute...a to bola bohužiaľ v tej dobe novinka tretia generácia
No ak tebe vyhovuje,tak dobre pre teba
@Gabopre "GABO 10"
Ved si kup aj rogalo, alebo 2, či 3liter, je každého vec čo si kúpi, na čom jazdí a čo používa. Ja som nikomu nekázal riadiť sa podľa mňa. Je na každom čo si uribí, ako si kto ustelie, tak bude spať.
Ja som sa vyjadril v tom zmysle, čo vyhovuje konkrétne mne. Že si sa v tom nenašiel ty, to mi je jedno, ani nikoho nenútim s mojim názorom súhlasiť.
Ja, (opakujem JA) používam a na moje pomery mi úplne postačuje FABIA. Jazdím v nej sám (1x za rok sme v aute dvaja).
Škoda mi vyhovuje Cenou náhradných dielov, cenou paliva a dostupnosťou servisu. (Po záruke si navyše auto servisujem sám) olej mením pri každých max 1O OOO Km. Tak to robím ja. Nikokmu ale nekážem to tak robiť tiež. z výbaby mi v aute postačuje okrem klímy, a bežnej elektriky lakťová opierka, tempomat a vyhrievané sedadlá. JA opakujem JA - žiadne ďalšie veľké nároky na auto nemám a rýchlosťou 15O km jazdiť nepotrebujem.
Audi A6, alebo iné autá, ma absolutne nezaujímajú. Radšej ako staré audi A6 r. v. 2O1O - 2O12 ...za 1O OOO€ s najazdenými 180 000 km...(bohvie či skutočnými)... mám radšej auto nové, aj keď je to len FABIA. Nebol by problém OCTAVIA, ale benzínové motory momentálne v oktavii sú len TSI. Rovnako aj Superb benzín je TSI.
Ale opakujem - tak to robím JA. Nehovorím že to má a musí vyhovovať každému, ani to nemusí dávať každému logiku. No mne to logiku dáva, vždy keď v lete sedím na terase svojho domu a popíjam kávu, alebo v zime hádžem poleno do krbu vo svojej obývačke ...a cez netbanking si presúvam zostatok penazí na sporiaci účet vždy keď mi príde nový obnos. Práve vtedy mi to "Vždy logiku dáva".
S pozdravom.
@Jaro Senecviac sa mi oplatí plyn na väčšom objeme motora ako na litrovom prdítku. mám 2,5 litrový benzínový motor na subaru outback - stála 4kolka. spotreba v meste 14l/100km, priemerná spotreba benzínu je 10L/100km, pri plyne tak 10-12L/100km väčšinou krátke trasy po meste + diaľnica. po okreske benzín 8l/100km a plyn do 10 litrov na 100km. tam je sakra rozdiel či platím 1,3 na liter benzínu alebo 0,5 eura na liter. a je jedno, či som v aute sám alebo sme 4-5ti. žerie rovnako. ty keď dáš do fábie 4 ľudí tak bude žrať aj trávu pri ceste a pôjdeš max 90tkou lebo to motor neutiahne.
@Jaro SenecLogiku to dava, si clovek co potrebuje spolahlivost a nizke naklady na premiestnenie z bodu A do bodu B, pri najazde 40.000 rocne velmi dobre zmyslanie ak si bezny slovak s prazdnymi kapsami ako vacsina, za mna palce hore dobre a rozumne to robis, za 30 rokov takeho zmyslania postavis za to dom ak ovsem nefajcis a 3x denne nekavickujes na BA style :-)
https://www.spritmonitor.de/en/detail/930516.html
origo a bez primazu; spokojnost
Kto chce vediet nieco viac o LPG ten najde odpovede na vacsinou svojich otazok tu: https://www.lacnevozenie.sk/sk/