Nefunkčné kúrenie môže znamenať aj vážnejší problém.
Ak vám prestalo kúriť auto, skontrolujte stav chladiacej kvapaliny. Môžete tým zachrániť motor
Prvým a veľmi častým dôvodom, prečo auto prestane kúriť, je nedostatok chladiacej kvapaliny. Ak teda zistíte, že vám z výduchov ventilácie fúka iba studený vzduch aj napriek tomu, že máte prepínač v "najteplejšej" polohe, skúste skontrolovať hladinu chladiacej kvapaliny. Vo veľa prípadoch takto odhalíte oveľa závažnejší problém, ktorým je únik chladiacej kvapaliny. Či sa už jedná o prasknutý chladič, popraskané hadice, alebo prasknuté tesnenie pod hlavou valcov, tento problém treba akútne riešiť. V najbližšej dopravnej zápche sa vám totiž motor s nedostatkom chladiacej kvapaliny takmer určite prehreje. Ak sa vám totiž prehreje motor a nenecháte ho poriadne vychladiť, alebo si to všimnete neskoro, môže dôjsť k vážnemu (a nákladnému) poškodeniu motora, akým je napríklad prasknutá hlava valcov.
Ak máte chladiacej kvapaliny v systéme dostatok, no kúrenie aj tak nefunguje, problémom môže byť aj nefunkčný termostat. Ten má za úlohu riadiť tok kvapaliny medzi takzvaným malým a veľkým okruhom. Ak nefunguje správne, môže sa stať, že aj napriek tomu, že je už motor zohriaty na prevádzkovú teplotu, do kúrenia stále neprúdi zohriata kvapalina.
Výmena radiátora kúrenia je zdĺhavá záležitosť
Ďalším dôvodom, prečo kúrenie postupne stráca na intenzite, môžu byť nečistoty vo výmenníku tepla (radiátore kúrenia). Tento problém sa môže vyskytnúť najmä ak kúpite staršie jazdené auto. Predošlí majitelia totiž mohli použiť do chladiaceho okruhu iba čistú vodu a v systéme sa mohol usadiť vodný kameň. Radiátor však môže upchať napríklad aj hrdza. Jeho výmena či vyčistenie je zvyčajne pomerne časovo náročná práca. Pre jeho demontáž totiž treba väčšinou odmontovať veľkú časť prístrojovej dosky. Preto je vhodné ju zveriť servisu.