Sami, alebo v autoservise si dajte zmerať hustotu vašich nemrznúcich kvapalín. Chladiaca zmes motora by mala odolať najmenej -20°C, kvapalina do ostrekovačov aspoň -10°C.
Chladiace zmesi motora
Základom je správne namiešaná nemrznúca chladiaca zmes motora. V týchto podmienkach je určite rozumné mať ju odolnú do teplôt pod -20°C. V opačnom prípade hrozí fatálne poškodenie chladiča (v lepšom prípade), ale aj prasknutie motorovej hlavy, či samotného bloku motora. To sú mimoriadne zásadné a na opravu finančne aj časovo veľmi náročné zásahy. Iste viete, že voda v procese premeny na ľad naberá na objeme. Zásadne inak sa nespráva ani riedka nemrznúca zmes z nízkou odolnosťou voči mrazu. V širokej ponuke www.motointegrator.sk je na výber viac než 40 druhov.
Nemrznúca zmes pre ostrekovače
Ďalšou zásadnou kvapalinou s nutnou odolnosťou voči teplotám pod bodom mrazu, je nemrznúca zmes v ostrekovačoch. V tieto dni sa vďaka extrémne nasoleným cestám míňa mimoriadne rýchlo. Nestačí jej mať dosť len v nádobke. Rozmazaná soľ na čelnom skle je oveľa nepriehľadnejšia než zarosené, či špinavé sklo. A povlaku soli na čelnom skle sa nezbavíte jednoduchým utretím. Nehovoriac o tom, že po pár sto metroch, vďaka okolitej premávke riešite znova rovnaký problém. Keď pred seba nevidíte, jazda je nebezpečná, až nemožná. Tieto komplikácie nestoja za neochotu kúpiť si jednu-dve náhradné bandasky nemrznúcej kvapaliny do zásoby.
Rozmrazovače okien a zámkov
Ak vás na negarážovanom aute zaskočí zmrznutý roztopený sneh, ktorý primrzne na oknách tak, že metlička ani škrabka naň už nestačia a použiť čokoľvek silnejšie môže byť pre okná nebezpečné, dobrým a pohodlným riešením je rozmrazovač okien v spreji. Rovnaký pomocník dokáže vodičom starších áut bez diaľkového ovládania zamykania pomôcť rozmraziť zámky. V ponuke je 5 druhov, podľa vašich preferencií tlakový sprejový rozmrazovač, alebo v nádobke s mechanickou pumpičkou.