Súčasný Peugeot 508 je pre automobilku veľmi dôležitý model. Nie z hľadiska objemu predajov, ale z pohľadu imidžu značky a prezentácie výrobcu ako niekoho, kto si stále môže dovoliť vyhodiť z kopítka a poslať na trh auto, ktoré je niečím výnimočné. Najmä z pohľadu konštrukcie, dokonca aj za cenu drahšieho vývoja a jeho výroby. Jednou z odlišností a konštrukčných špecifík modelu 508 sú práve bezrámové dvere, na ktoré si obyčajne trúfnu len odvážnejší výrobcovia. Z pohľadu návrhu a výroby totiž ide o riadne náročnú vec.
Peugeot 508 sa vyznačuje niekoľkými odvážnymi konštrukčnými riešeniami. Bezpochyby medzi ne patria aj bezrámové dvere. Ich tesnenia aj elektrické ovládanie okien spriahnuté s kľučkami dverí dodájú prémioví subdodávatelia.
Prémioví dodávatelia
Postaviť auto ako je Peugeot 508 chce riadny kus odvahy. Dnes sa totiž pozerá na každý gram pohotovostnej hmotnosti auta a práve bezrámové dvere či veľké veko batožinového priestoru vo forme liftback výslednú hmotnosť auta značne zvyšujú (vyžadujú dodatočne spevnený skelet). Priznáva to aj samotný výrobca. „Bezrámové dvere sú z konštrukčného hľadiska ťažšie, museli sme preto odľahčovať inde,“ povedal v čase premiéry auta Antoine Aubert z komunikačného oddelenia fabriky. „Aj kvôli bezrámovým dverám sme použili viac lepených spojov, ocelí tvárnených za tepla, aj viac hliníka. Hliníkové sú napríklad predné blatníky aj motorová kapota. Veko kufra sme sa rozhodli urobiť dokonca z termoplastu,“ pokračoval v debate Aubert.
Kvôli ťažšej konštrukcii bezrámových dverí museli konštruktéri odľahčovať inde. Veko batožinového priestoru je napríklad z termoplastu.
Podľa zdroja z francúzskej automobilky sa pri hľadaní subdodávateľov práve pri bezrámových dverách sústredili na čo najkvalitnejších dodávateľov s dobre zvládnutými technológiami. Zalovili preto medzi dodávateľmi pre nemecké prémiové automobilky, tesnenie dverí dodáva Saargummi a elektrické ovládanie okien Inteva. Kvôli lepšej protihlukovej izolácii fabrika dokonca použila o 1 mm hrubšie špeciálne bočné okná.
Odľahčovacou kúrou prešli aj blatníky a kapota, sú totiž z hliníka.
V praxi tesnia a nehučia. Aspoň kým sú nové
Čo sa týka mojich osobných skúseností, testoval som 5 verzií modelu Peugeot 508 a ak ma pamäť neklame, nemal som s jeho bezrámovými dvermi zlú skúsenosť. Ani zatekanie, ani aerodynamický hluk pri diaľničnej jazde. Nič závažné som k tejto téme neobjavil ani vo svojich poznámkach k autám. Vždy som však mal takmer nové auto, takže zhodnotiť odolnosť a výdrž tohto riešenia môže skôr niekto, kto Peugeot 508 používa dlhšie a prežil s ním aj pár zimných mrazivých období. Ak sa tu niekto nájde, budem rád, keď svoje postrehy napíšete v diskusii pod článkom. Ja osobne by som sa bezrámových dverí pri kúpe nového auta nebál. Treba si na toto riešenie len trochu zvyknúť a pri každom otváraní dverí počítať s tým, že automatike chvíľku trvá, než o centimeter, dva stiahne bočné okno aby ste mohli pohodlne otvoriť dvere.
Podľa fabriky by mal Peugeot 508 s bezrámovými dverami prilákať najmä náročných zákazníkov vo veku 40 - 45 rokov.