Museli by sme sa prehrabávať hromadou testov a hľadať spotreby. Nemecký Auto Bild to urobil za nás. Redakcia už vyskúšala kopu áut a výsledky zhrnuli do jedného celku. Ich testovacia trasa meria 155 km, z toho sú 61 km okresky, 40 km mesto a 54 km diaľnica. Všade dodržiavajú rýchlostné limity. Z dialničných 54 km idú 20 km úsekom, kde nie je obmedzená rýchlosť a autám zošliapnu plyn na podlahu. Spotrebu merajú dotankovaním do plna.
Hľadáte auto s najmenšou spotrebou? Kašlite na čísla uvádzané výrobcom, nič vám nepovedia. Pozrite si ako je naozaj v tabuľkách nižšie.
Všetci vieme, že metodika merania spotreby NEDC je na dve veci a spotreba podľa nej je dobrá akurát na oklamanie euroúradníka. Nové testovanie spotreby WLTP by malo čísla priblížiť reálnemu svetu, no automobilka o tom nechcú ani počuť. Pozrime sa teda, ako je to so spotrebou v skutočnosti.
Miniautá
Medzi najmenšími autami si prvé miesto za najmenšiu reálnu spotrebu odniesla Škoda Citigo Green tec, výrobca hovorí o 4,1 l/100 km a autíčko to zvládlo za 4,4l/100 km. Len o desatinu horšie je na tom koncernový brat Seat Mii, ktorý má papierovo tiež 4,1 l/100 km, no skutočnosti jazdí za 4,5l/100 km. O tretie miesto sa delia Fiat 500C 1,3 Multijet a Peugeot 108 VTI. Jazdili za 4,6 l/100 km, aj keď automobilky by chceli spotrebu pod 4 l/100 km. O najväčšiu odchýlku medzi miniautami sa postaralo Suzuki Celerio, kde výrobca hovorí o spotrebe 3,6 l/100 km, no realita vám uštedrí facku s 5,4 l/100 km.
Poradie | Model | Výkon [k] |
Spotreba podľa výrobcu [l/100 km] |
Reálna spotreba [l/100 km] |
---|---|---|---|---|
1. | Škoda Citigo 1,0 MPI Green tec | 60 | 4,1 | 4,4 |
2. | Seat Mii 1,0 Ecomotive | 60 | 4,1 | 4,5 |
3. | Fiat 500C 1.3 Multijet16V DPF | 95 | 3,9 | 4,6 |
3. | Peugeot 108 VTI 68 | 69 | 3,8 | 4,6 |
4. | VW Up BlueMotion Technology | 75 | 4,2 | 4,8 |
5. | Citroen C1 VTi 68 | 69 | 4,1 | 4,9 |
6. | Kia Picanto 1,0 | 69 | 4,2 | 5,0 |
6. | Toyota Aygo x-play touch | 69 | 4,1 | 5,0 |
7. | VW Up 1,0 | 60 | 4,5 | 5,1 |
8. | Smart ForTwo Prime | 90 | 4,2 | 5,2 |
9. | Škoda Citigo 1,0 MPI | 75 | 4,7 | 5,3 |
9. | Hyundai i10 1,0 Style | 67 | 4,7 | 5,3 |
10. | Renault Twingo SCe 70 Start&Stop | 71 | 4,2 | 5,4 |
10. | Suzuki Celerio 1,0 ECO+ | 68 | 3,6 | 5,4 |
Škoda Citigo
Malé autá
Malé autá ukazujú jednu, možno nie očividnú vec. Menší motor nemusí znamenať menšiu spotrebu. Pozrime sa do tabuľky nižšie a vidíme, že Ford Fiesta 1,0 s 80 k v skutočnosti jazdi za 5,8 l/100 km, kým Ford Fiesta 1,0 EcoBoost so 100 k to zvládol len za 5,4 l/100 km. Pritom obidve autá majú papierovú spotrebu 4,3 l/100 km. Víťazom kategórie sa ale stal dieselový Renault Clio Grandtour Energy dCi so štart-stop systémom 90 k a reálnou spotrebou 4,3 l/100 km. Druhé miesto patrí Fordu Fiesta 1,6 TDCi s 4,6 l nafty na 100 km a tretím najekonomickejším malým auto je Mitsubishi Space Star so skutočnou spotrebou 4,7 l/100 km.
Poradie | Model | Výkon [k] |
Spotreba podľa výrobcu [l/100 km] |
Reálna spotreba [l/100 km] |
---|---|---|---|---|
1. | Renault Clio Grandtour Energy dCi 90 Start&Stop | 90 | 3,6 | 4,3 |
2. | Ford Fiesta 1,6 TDCi | 95 | 3,6 | 4,6 |
3. | Mitsubishi Space Star 1,0 | 71 | 4,2 | 4,7 |
4. | Toyota Yaris Hybrid 1,5 VVT-i | 100 | 3,3 | 4,9 |
5. | Peugeot 208 VTI 82 | 82 | 4,5 | 5,2 |
5. | Mitsubishi Space Star 1,2 Clear Tec | 80 | 4,3 | 5,2 |
5. | Mini Cooper D | 116 | 3,5 | 5,2 |
5. | VW Polo 1,2 TSI Blue Motion Technology DSG | 90 | 4,7 | 5,2 |
6. | Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Start-Stop | 100 | 4,3 | 5,4 |
7. | Mitsubishi Space Star 1,0 Clear Tec Plus | 71 | 4,0 | 5,5 |
7. | Mazda 2 Skyactiv-G 90 | 90 | 4,5 | 5,5 |
8. | Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift | 100 | 4,9 | 5,6 |
8. | Renault Clio Energy TCe 90 Start&Stop | 90 | 4,5 | 5,6 |
9. | Kia Rio 1,2 | 84 | 4,7 | 5,7 |
9. | Nissan Micra 1,2 DIG-S | 98 | 4,3 | 5,7 |
9. | Peugeot 208 VTI 68 | 68 | 4,3 | 5,7 |
9. | Honda Jazz 1,3 DSi-VTEC IMA CVT Hybrid | 88 | 4,5 | 5,7 |
10. | Ford Fiesta 1,0 Start-Stop | 80 | 4,3 | 5,8 |
Renault Clio Grandtour
Nižšia stredná trieda
Ani veľký rozdiel medzi papierovou a reálnou spotrebou nemusí byť dôvod, prečo sa autu vyhnúť. Príklad nájdeme v nižšej strednej triede. Automobilka hovorí, že s Toyotou Prius Plug-in Hybrid budete jazdiť za 2,1 l/100 km, skutočnosť je o 1,6 l horšia a auto si vypýta 3,7 l/100 km. Aj keď má Toyota Prius Plug-in Hybrid rozdiel v spotrebách šialených 76%, aj tak je najúspornejším strojom nižšej strednej triedy. Kia Cee’d 1,6 CRDi, Mercedes A 180 CDI BlueEfficiency a Citroën C4 Cactus BlueHDi so spotrebou 4,6 l/100 km na druhom mieste strácajú na víťaza až 0,9 l/100 km.
Poradie | Model | Výkon [k] |
Spotreba podľa výrobcu [l/100 km] |
Reálna spotreba [l/100 km] |
---|---|---|---|---|
1. | Toyota Prius Plug-in Hybrid | 136 | 2,1 | 3,7 |
2. | Kia Cee'd 1,6 CDRi 128 | 128 | 3,8 | 4,6 |
2. | Mercedes A 180 CDI BlueEfficiency | 109 | 3,6 | 4,6 |
2. | Citroen C4 Cactus BlueHDi 100 Start&Stop | 99 | 3,4 | 4,6 |
3. | Volvo V40 D2 Summum | 115 | 3,8 | 4,8 |
3. | Nissan Pulsar 1,5 dCi Tekna | 110 | 3,6 | 4,8 |
4. | Mazda 3 Skyactiv-D 150 | 150 | 4,1 | 4,9 |
4. | VW Golf 1,6 TDI BlueMotion | 110 | 3,2 | 4,9 |
4. | Hyundai i30cw 1,6 CRDi | 110 | 4,3 | 4,9 |
4. | Renault Mégane Energy dCi 110 Start&Stop | 110 | 3,5 | 4,9 |
4. | Mercedes A 160 CDI | 90 | 3,8 | 4,9 |
5. | Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC | 120 | 3,9 | 5,0 |
5. | VW Golf Variant 2,0 TDI BlueMotion Technoloty | 150 | 4,2 | 5,0 |
5. | Seat Leon 2,0 TDI DPF Start&Stop FR | 150 | 4,2 | 5,0 |
6. | Citroen C4 BlueHDi 120 Stop&Start | 120 | 3,8 | 5,1 |
6. | Škoda Rapid 1,6 TDI Green tec | 105 | 4,0 | 5,1 |
7. | Honda Civic 1,6 i-DTEC | 120 | 3,7 | 5,2 |
7. | Hyundai i30 1,6 CRDi | 110 | 4,1 | 5,2 |
7. | Hyundai i30 blue 1,6 CRDi | 128 | 3,7 | 5,2 |
7. | Seat Leon ST 2,0 TDI Start&Stop | 150 | 4,1 | 5,2 |
7. | Toyota Auris 1,8 VVT-i Hybrid Touring Sports AT | 99 | 3,7 | 5,2 |
7. | Kia Cee'd 1,6 CRDi 128 ISG SW | 128 | 4,4 | 5,2 |
7. | Mercedes A 220 CDI BlueEfficiency 7G-DCT | 170 | 4,4 | 5,2 |
7. | Audi A3 1,6 TDI Ultra | 110 | 3,3 | 5,2 |
8. | Seat Leon 2,0 TDI DPF Start&Stop | 184 | 4,2 | 5,3 |
8. | Opel Astra 1,6 CDTI ecoFLEX Sports Tourer S/S | 110 | 3,7 | 5,3 |
9. | VW Scirocco 2,0 TDI BlueMotion Technology | 184 | 4,4 | 5,4 |
9. | Audi TT Coupe 2,0 TDI Ultra | 184 | 4,2 | 5,4 |
9. | Peugeot 308 BlueHDi FAP 120 Stop&Start | 120 | 3,1 | 5,4 |
9. | Ford Focus 1,5 TDCi DPF Start-Stop | 120 | 3,8 | 5,4 |
9. | Peugeot 308 VTI 82 | 82 | 5,0 | 5,4 |
9. | Opel Astra 1,6 CDTI DPF ecoFLEX S/S | 110 | 3,7 | 5,4 |
9. | VW Golf 2,0 TDI BlueMotion Technology | 150 | 4,1 | 5,4 |
10. | Mercedes A 200 CDI 7G-DCT | 136 | 4,4 | 5,5 |
10. | VW Golf GTD BlueMotion Technology | 184 | 4,2 | 5,5 |
10. | Volvo V40 D3 Momentum | 150 | 4,3 | 5,5 |
10. | BMW 220d Coupe AT | 184 | 4,2 | 5,5 |
10. | Kia Cee'd 1,6 CRDi 128 | 128 | 4,3 | 5,5 |
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Stredná trieda
V strednej triede vládnu diesle, v tabuľke nenájdete žiadne benzínové auto. Ktorý diesel žerie najmenej? Najlepšie na tom je BMW 320d Efficient Dynamics Edition, vypýta si 4,6 l/100 km aj keď výrobca by chce 4,1l/100 km. Druhé miesto obsadil Opel Insignia 2,0 CDTI ecoFLEX so spotrebou 4,8 l/100 km, hoci katalóg hovorí o hodnote 3,7 l/100 km. O tretie miesto sa delia BMW 316d a BMW 318d so skutočnou spotrebou 5,0 l/100 km. Stojí za to spomenúť aj najvýkonnejšie auto v tabuľke BMW 325d AT, ktoré aj s výkonom 218 k dokáže jazdiť za 5,4 l/100 km.
Poradie | Model | Výkon [k] |
Spotreba podľa výrobcu [l/100 km] |
Reálna spotreba [l/100 km] |
---|---|---|---|---|
1. | BMW 320d Efficient Dynamics Edition | 163 | 4,1 | 4,6 |
2. | Opel Insignia 2,0 CDTI ecoFLEX S/S | 140 | 3,7 | 4,8 |
3. | BMW 316d | 116 | 4,5 | 5,0 |
3. | BMW 318d | 143 | 4,5 | 5,0 |
4. | VW Passat 2,0 TDI BlueMotion Technology | 150 | 4,1 | 5,1 |
5. | Renault Laguna Grandtour dCi 150 FAP Start-Stop | 150 | 4,6 | 5,2 |
6. | Mazda 6 Wagon Skyactiv-D 150 i-ELOOP | 150 | 4,2 | 5,4 |
6. | BMW 320d AT | 184 | 4,5 | 5,4 |
6. | BMW 325d AT | 218 | 4,6 | 5,4 |
6. | Škoda Octavia Combi 2,0 TDI Green tec 4x4 Scout | 150 | 5,1 | 5,4 |
6. | Audi A4 Avant 2,0 TDI DPF | 150 | 4,7 | 5,4 |
7. | Mercedes C 250 BlueTEC 7G-Tronic | 204 | 4,3 | 5,5 |
8. | Audi A4 Avant 2,0 TDI DPF clean diesel | 190 | 4,6 | 5,6 |
8. | Opel Insignia 2,0 CDTI Sports Tourer ecoFLEX S/S | 140 | 3,9 | 5,6 |
9. | Mercedes C 220d 7G-Tronic | 170 | 4,3 | 5,8 |
9. | Hyundai i40 1,7 CRDi | 136 | 5,1 | 5,8 |
9. | Peugeot 508 BlueHDi 150 Stop&Start | 150 | 4,2 | 5,8 |
10. | Kia Optima 1,7 CRDi EcoDynamics | 136 | 4,9 | 5,9 |
10. | Infiniti Q50 2,2d AT | 170 | 4,9 | 5,9 |
BMW 320d Efficient Dynamics Edition
Vyššia stredná trieda
Ofenzíva dieslov pokračuje aj vo vyššej strednej triede. Aj s autami ako Mercedes triedy E, Audi A6, alebo BMW radu 5 sa môžete voziť úsporne. O prvé miesto sa delia presne tieto autá. Za 5,5 l/100 km dokážete jazdiť s Audi A6 2,0 TDI Ultra DPF S tronic, BMW 520d AT i Mercedesom E 220 BlueTEC. Druhé miesto obsadilo Volvo S80 D4 s reálnou spotrebou 5,6 l/100 km a tretí skončil Mercedes E 200 BlueTEC, ktorý zhltne 5,7 l/100 km.
Poradie | Model | Výkon [k] |
Spotreba podľa výrobcu [l/100 km] |
Reálna spotreba [l/100 km] |
---|---|---|---|---|
1. | Audi A6 2,0 TDI Ultra DPF S-Tronic | 190 | 4,4 | 5,5 |
1. | BMW 520d AT | 190 | 4,1 | 5,5 |
1. | Mercedes E 220 BlueTEC 9G-Tronic | 170 | 4,5 | 5,5 |
2. | Volvo S80 D4 Geartronic | 181 | 4,5 | 5,6 |
3. | Mercedes E 200 BlueTEC 7G-Tronic | 136 | 4,9 | 5,7 |
4. | Audi A6 Avant 2,0 TDI Ultra S-Tronic | 190 | 4,5 | 6,1 |
5. | BMW 520d Touring Automatic | 190 | 4,5 | 6,3 |
5. | Jaguar XF 2,2 Diesel Sportbrake | 200 | 5,1 | 6,3 |
5. | BMW 530d AT | 258 | 5,1 | 6,3 |
6. | Mercedes E 250 T BlueTEC 9G-Tronic | 204 | 4,9 | 6,4 |
7. | Mercedes E 350 BlueTEC 9G-Tronic | 258 | 5,1 | 6,6 |
8. | BMW 535d AT | 313 | 5,4 | 6,7 |
9. | BMW 530d Gran Turismo AT | 258 | 5,8 | 6,8 |
10. | Audi A6 3,0 TDI Quattro S-Tronic | 272 | 5,1 | 7,2 |
Luxusné autá
Hranicu 10 l/100 km prekonávame až s luxusnými autami, konkrétne s BMW 750i. Oproti katalógovým hodnotám si najhoršie vedie hybridný Mercedes S 500e L. Automobilka by chcela, aby jazdil za 2,8 l/100 km, no v reálnom svete vás prekvapí spotrebou 8,6 l/100km. Keď sa pozrieme, že auto ponúka 442 k, tak to nie je zlá hodnota. S najmenšou spotrebou medzi luxusnými autami dokáže jazdiť Audi A7 3,0 TDI Ultra s 6,7 l/100 km. Druhé miesto patrí BMW 640d Gran Coupé s reálnou spotrebou 7 l/100 km a bronzovú priečku s 7,1 l/100 km získal Mercedes CLS Shooting Brake 350d.
Poradie | Model | Výkon [k] |
Spotreba podľa výrobcu [l/100 km] |
Reálna spotreba [l/100 km] |
---|---|---|---|---|
1. | Audi A7 3,0 TDI Ultra S-Tronic | 218 | 4,7 | 6,7 |
2. | BMW 640d Gran Coupé | 313 | 5,7 | 7,0 |
3. | Mercedes CLS Shooting Brake 350d 9G-Tronic | 258 | 5,7 | 7,1 |
4. | BMW 730d Blue Performance | 258 | 5,6 | 7,9 |
5. | BMW 750d xDrive Blue Performance | 381 | 6,4 | 8,5 |
6. | Mercedes S 500e L 7G-Tronic | 442 | 2,8 | 8,6 |
7. | BMW 640i Coupé | 320 | 7,7 | 9,4 |
8. | BMW 750i | 450 | 8,6 | 10,1 |
9. | Mercedes S 500 7G-Tronic | 455 | 8,6 | 11,1 |
10. | Mercedes S 500 Coupe 4Matic 7G-Tronic | 455 | 9,4 | 11,6 |
Audi A7 Ultra
SUV a crossovery
SUV a crossovery pomaly vytláčajú malé autá z našich ciest. Nemusíme sa tomu diviť, keď sa pozrieme na to, v akom stave sú naše cesty. Ľudia tým škatuliam prišli na chuť a pomaly každá automobilka už má SUV v ponuke. Aj keď sú vysoké a niekedy neforemné, nemusia vám vysať celý obsah peňaženky. Aj s SUV-čkom alebo crossoverom dokážete jazdiť úsporne. Napríklad taký Renault Captur Energy dCi 90 zhltne len 5,1 l nafty na 100 km. Hneď za ním je s 5,2 l/100 km Suzuki SX4 S-Cross. O tretie miesto sa s reálnou spotrebou 5,3 l/100 km delia dva Miníky, konkrétne Mini Countryman One D a Mini Countryman Cooper D All4.
Poradie | Model | Výkon [k] |
Spotreba podľa výrobcu [l/100 km] |
Reálna spotreba [l/100 km] |
---|---|---|---|---|
1. | Renault Captur Energy dCi 90 Start&Stop | 90 | 3,6 | 5,1 |
2. | Suzuki SX4 S-Cross1,6 DDiS 4x4 | 120 | 4,4 | 5,2 |
3. | Mini Countryman One D | 90 | 4,4 | 5,3 |
3. | Mini Countryman Cooper D All4 | 112 | 4,7 | 5,3 |
4. | Suzuki Vitara 1,6 DDiS Allgrip | 120 | 4,2 | 5,4 |
5. | Mercedes GLA 200 CDI 7G-DCT | 136 | 4,3 | 5,7 |
5. | Mini Countryman Cooper SD All4 | 143 | 4,9 | 5,7 |
5. | Nissan Juke 1,5 dCi | 110 | 4,0 | 5,7 |
6. | VW Tiguan 2,0 TDI DPF BlueMotion Technology | 110 | 5,3 | 5,8 |
7. | Peugeot 2008 VTI 82 | 82 | 4,9 | 5,9 |
7. | Mini Countryman Cooper D | 112 | 4,4 | 5,9 |
7. | Honda CR-V 1,6 i-DTEC 2WD | 120 | 4,7 | 5,9 |
7. | Nissan Qashqai 1,6 dCi ALL-MODE 4x4i | 130 | 4,9 | 5,9 |
8. | Jeep Cherokee 2,0 Multijet Longitude | 140 | 5,3 | 6,0 |
8. | Audi Q3 2,0 TDI | 150 | 4,6 | 6,0 |
8. | Mini Countryman Cooper SD | 143 | 4,5 | 6,0 |
9. | Mercedes GLA 220 CDI 4Matic 4G-DCT | 170 | 5,1 | 6,1 |
9. | Toyota RAV4 2,0 D-4D 4x2 Start-Stop | 124 | 4,9 | 6,1 |
10. | Nissan X-Trail 1,6 dCi ALL-MODE 4x4i | 130 | 5,3 | 6,2 |
10. | Renault Captur Energy TCe 90 Start&Stop | 90 | 5,0 | 6,2 |
Renault Captur Energy
MPV
MPV plní úlohu auta pre rodinu, takže spotreba je veľmi dôležitým faktorom pri kúpe. Aj keď automobilky hovoria, že ich MPV-čka dokážu jazdiť za približne 4 l/100 km, tak reálne to žiadne nezvládne lepšie ako za 5 l/100km. Tým najlepším, ktoré dosiahlo 5 l/100 km je Mercedes B 180 CDI. Druhý skončil Opel Meriva 1,6 CDTI ecoFLEX so skutočnou spotrebou 5,1 l/100 km. Tretie miesto si rozdelili Ford B-MAX 1,6 TDCi a Renault Grand Scénic Energy dCi 160, ktoré jazdia za 5,2 l/100 km.
Poradie | Model | Výkon [k] |
Spotreba podľa výrobcu [l/100 km] |
Reálna spotreba [l/100 km] |
---|---|---|---|---|
1. | Mercedes B 180 CDI | 109 | 4,1 | 5,0 |
2. | Opel Meriva 1,6 CDTI ecoFLEX S/S | 136 | 4,4 | 5,1 |
3. | Ford B-MAX 1,6 TDCi | 95 | 4,0 | 5,2 |
3. | Renault Grand Scénic Energy dCi 130 Euro 6 S&S | 130 | 4,5 | 5,2 |
4. | VW Golf Sportsvan 2,0 TDI BlueMotion Technology | 150 | 4,3 | 5,4 |
4. | Mercedes B 220 CDI BlueEfficiency 7G-DCT | 170 | 4,4 | 5,4 |
4. | Toyota Prius+ | 136 | 4,1 | 5,4 |
5. | Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI ecoFLEX S/S | 136 | 4,1 | 5,5 |
5. | Kia Venga 1,6 CRDi 128 | 128 | 4,7 | 5,5 |
6. | Dacia Lodgy dCi 110 | 107 | 4,4 | 5,6 |
7. | Opel Meriva 1,6 CDTI ecoFLEX S/S | 110 | 4,0 | 5,7 |
7. | Hyundai ix20 1,6 CRDi | 116 | 4,7 | 5,7 |
7. | Seat Altea 2,0 TDI DPF | 140 | 4,9 | 5,7 |
7. | Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 150 EAT6 | 150 | 4,3 | 5,7 |
7. | BMW 218d Active Tourer | 150 | 4,1 | 5,7 |
7. | Mercedes B 200 CDI | 136 | 4,3 | 5,7 |
7. | Toyota Verso 1,6 D-4D 7-mieste Start/Stop | 112 | 4,5 | 5,7 |
8. | BMW 218d Active Tourer AT | 150 | 4,1 | 5,9 |
8. | Kia Carens 1,7 CRDi Vision | 136 | 5,0 | 5,9 |
9. | Ford B-MAX 1,0 EcoBoost Titanium | 100 | 4,9 | 6,0 |
9. | VW Golf Sportsvan 1,4 TSI BlueMotion Technology | 125 | 5,6 | 6,0 |
9. | BMW 22d Active Tourer xDrive AT | 190 | 4,6 | 6,0 |
10. | Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 150 AT | 150 | 4,5 | 6,1 |
Mercedes B 180 CDI
Zdroj: autoforum.cz