Karosériu auta možno rozdeliť na demontovateľné a pevné časti. Demontovateľné sú nárazníky, dvere, kapoty... Pevné zas zadný blatník, strecha, rám strechy vrátane stĺpikov a ďalšie. Ale pozor! Aj pevné časti sú vymeniteľné. Je to síce náročnejší proces, ale šikovný majster to vie urobiť na nepoznanie. Ako? Prevarí celé poškodené časti, zvary zatmelí, vybrúsi a následne prelakuje. Pevné diely sa menia, okrem iného, aj z dôvodu nadmernej korózie, napr. v oblasti lemov zadných blatníkov, alebo prahov, alebo z dôvodu nehody, kedy je rovnanie a následné tmelenie zložité a neefektívne. Navyše tmel časom zvykne praskať.
 

S vymeniteľnými dielmi to je veselšia pesnička. Nie je tajomstvom, že sa pri poškodení menia za použité kusy v rovnakej farbe. Odhaliť to môžete napr. poškodením alebo poškrabaním skrutiek, ktoré držia diely na karosérii. Pri jednoduchom poškrabaní sa tieto diely demontujú a prestriekajú. Ako okom rozoznať napr. prestriekaný blatník? Na vnútornej strane pod kapotou, vo falci, je zvyčajne neprelakovaný, čiže sa neleskne.

Vyskúšali sme tri produkty rôznych cien z portfólia AutoKelly:

1. Červený Sealey TA091 za 40 €;
2. Modrý CAR FACE za 24 €, (vyzerá rovnako ako červený merač);
3. Profesionálny Merač laku KS Tools za 210 €.

Jeden sme mali v redakcii. Merač laku na magnetickom princípe, slangovo pero. V nasledovnom krátkom poučnom videu si pozrite prečo a ako použiť merač laku?

Ak chodíte kupovať jazdené auto častejšie, rozhodne sa vám taký pomocník hodí. Nemusí to byť výslovne najdrahší model na trhu. Na základnú odpoveď, či bolo auto striekané, alebo nie, dajú odpoveď aj lacnejšie prevedenia z ponuky siete predajní na náhradné diely AutoKelly.