Po dlhšej dobe sa opäť venujeme defenzívnej jazde. Zamerajme sa na jazdu vo viacerých jazdných pruhoch. Tá robí mnohým ťažkosti. Poradíme vám, ako bezpečne jazdiť v súbežných pruhoch, vysvetlíme nebezpečenstvo mŕtveho uhla a takisto vám poradíme, ako správne „zipsovať“. Vedeli ste, že aj pri jazde vo viacerých jazdných pruhoch platí pravidlo pravej ruky? To všetko vás naučí profesionálny inštruktor zo SuperDrive.sk Peter Krištín, ktorý si do auta sadol spolu s redaktorkou Televíznych novín Luciou Hurajtovou.
...podla mna dost nestastna cast z ktorej som sa nic moc nedozvedel prave naopak. Podla mna tam nie je spravne uvedene zipsovanie, je povedane "ze ma prednost sprava" alebo ze "zacina zipsovanie", ale pokial viem tak ma prednost auto v priebeznom pruhu!!! Suhlasim s tou 3 pruhovou dialnicou. Dalej je rozdiel ak je na ceste prekazka potom ma prednost (zacina zips) auto pred prekazkou - je jedno ci je vlavo alebo v pravo. Mali by ste tuto cast opravit...
@DendoNeviem ktoru konkrétnu trojprúdovku máš na mysli, ale napr na tej pseudotrojprudovke z Bratislavy je v pravom pruhu povolená 80ka (navyše nemáme odstavný pruh) a v strednom a pravom je to 110... takže je rozhodne blbosť ísť 110 v pravom pruhu kvoli tomu že sa namňa valí banda somárov a vytrubuje lebo ma chce predbehnúť.. samozrejme z vedlajšej cesty (popr. benzinky) sa ma zaraďovať do pravého pruhu a ne hned sa drbnuť do stredu...
PS. to nie "stredoprúdari" znižuju bezpečnosť... ale tí ktorí si myslia že sa vo všetkých pruhoch jazdí rovnakou rýchlosťou a že každý pomalší jak oni maju byť nacapení na krajnici... potom su prípady že ten magor nedokáže predbehnúť vlavo, tak si to drbne doprava... ale to už je jeho chyba...
@Paťochcel som tým teda povedať, že ak je vpravom pruhu 80ka tak dajme tomu že by mohlo ísť max 90... z vyššou rýchlosťou by tam už nemalo čo robiť... a v strednom pruhu ak je 110... tak by rozhodne nemalo ísť pod 100... lebo potom sa tu bijú názory ludí... v princípe by teda nemalo ísť auto v pravom pruhu rýchlejšie ako to v strednom, aby ho potom muselo predbiehať o dva pruhy...
@miroNo, pravdepodobne máš pravdu, vychádzal som z toho že pri výjazde na dialnicu z BA vidím tabulu kde je vpravom pruhu 80...
Ale musíš uznať že ísť 110 vpravom pruhu nieje zrovna najbezpečnejšie (už len kvoli absencii odstavného pruhu) a možno práve preto tí stredoprúdari...
Každopádne súhlasim že by sa mal venovať jeden diel jazde v trojprudovke kde by sa to komplet ujasnilo...
@PaťoJe to taky usmevny paradox, ked na stranke s nazvom najvyssiarychlost.sk citatel tvrdi, ze ist po dialnici 110km/h na mieste, kde nie je odstavny pruh, je nebezpecne.
Ako sa potom pozeras na 90ku u 38 tonovych kamionov na okresnej ceste bez odstavneho pruhu?
@PaťoPresne ako povedali páni predo mnou. 110 je na celom úseku, okrem tých pár pripájacích 80kmh z benziniek. Neviem nájsť dôvod, prečo by malo byť nebezpečné chodiť v pravom pruhu 110...???? Po 19tej tade chodím 130 a nevidím v tom problém. Stále si stojím za tým, že mimo mesta sa má na viacprúdovke chodiť po pravej strane. Tie cestné zákony pre niečo vymyslené boli a muselo to mať volakú logiku, keď to vymýšlali. Keď občas natrafím na skupinku áut, ktoré toto dodržujú, keď ťa pustia do stredného pruhu, keď sa blížiš ku kamiónu.. to je normálne radosť jazdiť. Okolo 4:30 v pondelok jazdia títo vodiči, ktorých pozdravujem. Vždy mi spravíte polovicu dňa lepším :)