Systém BAS, alebo brzdový asistent je od roku 2011 povinnou súčasťou základnej výbavy každého nového auta v EÚ. Je to podružná funkcia systému ABS. Napriek tomu, že BAS existuje už bezmála 15 rokov, mnoho vodičov ani netuší, či ho v aute majú, ani ako ho správne používať. Drvivá väčšina vodičov v SR dokonca stále nie je ochotná rešpektovať odporúčanú minimálnu bezpečnú vzdialenosť. Práve tá je zásadná pre bezkontaktné zvládnutie krízového brzdenia v kolóne. Ako BAS používať v 19. diele Dajto za volantom inštruktor Marian ČABÁK zo Školy bezpečnej jazdy - SuperDRIVE.sk vysvetlí reportérovi TV Markíza Matejovi Neumannovi.
Pamätaj! Čo neubrzdíš, neukecáš!
@BranislavSúhlasím s Braňovím názorom. Chcel by som tiež dodať, že po zhliadnutí prvých častí som bol nadšený z tém, ktoré boli zahrnuté, no moje nadšenie pomaly opadáva, hlavne po témach ako táto dnešná. Myslím, že učiť ľudí s modernými autami, ako ich auto samo nenabúra nie je tak dôležité, ako možno ponúknuť rady nám ostatným, ktorí máme auto 10 a viac ročné, ktoré nemá moderné vychytávky. Mimo to, elektronika nerobí dobrého šoféra a ja som si vždy myslel, že Dajto za volantom bude o kvalitnom vedení auta.
@NecroHunterAko ono oboznamovanie s novymi technologiami je dobra vec ,hlavne ked niekto ani nevie ze co to robi a ako sa to chova ,to je ciel .Na starom aute to clovek musi dat svojou sikovnostou a skusenostami. Len ako spominam ,ze ked ucit tak poriadne a normalne este sekirovat za ten styl drzania volantu.
Chalani, relácia Daj to za Volantom vznikla výhradne pre TV Markíza, nie pre magazín TopSpeed.sk Prezentujeme ju aj tu vám preto, lebo som si istý, že viacero vecí vás prekvapí, alebo ste o nich nevedeli. No primárne bola určená všeobecne ľuďom, ktorí majú vodičák, nie fanúšikom automobilov. Úlohou tejto relácie je naučiť ľudí jazdiť bezpečnejšie a rozumieť veciam, nie stavať základy pre športovú, či rely jazdu. Dávno som si musel zvyknúť na to, že nech som urobil čokoľvek, nikdy to nebolo dosť dobré pre všetkých. Ani budúcnosť to nezmení. Ak by sme robili sériu o tom, ako jazdiť športovo, budú zas iní tvrdiť, načo to ľudí učíme, keď okrem okruhu (kam zďaleka nemôžu/nechcú všetci) a pár pretekov s uzavretou traťou to nie je kde okrem bežnej premávky skúsiť...
@MaroS TopSpeed.skAk, Maroš, narážaš na môj príspevok, mne sa páči, teda, páčilo, ako ste to robili. Všeobecne myšlienka relácie o lepšom šoférovaní sa mi páči a veľa vecí ste naučili mňa, aj moju polovičku. Ja som naozaj pôvodne myslel, že to bude relácia skôr o správnom posede za volantom, ako zvládnuť šmyk (témy, ktoré ste aj prezentovali) a podobných témach, ktoré ani tak nesúvisia s technikou auta, ako s technikou vedenia auta. Ale máš vlastne pravdu, nemôžeš vyhovieť všetkým a verím tomu, že TV M. mala tiež svoju predstavy, ako to má vyzerať.