Drziak volantu
09.09.13 14:25
D
Tato rubrika je velmi osozna pre vacsinu soferov, v podstate by to malo byt opakovanie toho, co uz clovek pocul v autoskole, no bud na to zabudol, alebo v case autoskoly nedokazal odmemorovat informacie, ktorym kvoli nedostatku praxe ani poriadne nerozumel. Jedine, co na tejto relacii posobi extremne amatersky, je pritomnost samotneho markizackeho fesaka, ktoreho pridana hodnota v danej relacii je rovna nule. Na rovnaky ucel, no s lepsou marketingovou hodnotou tam mohla byt radsej nejaka blondyna typu Minarikova a podobne. Neviem, ci tu svoju ulohu tak velmi nezvlada, alebo je dramaturgia relacie tak uboha, ale pozerat sa na chlapa, z ktoreho za celych 10 minut nevypadne ani jedna suvisla veta a v podstate je tam uplne zbytocny, je dost tragicke. :-/
K samotnemu obsahu:
1. Chybalo mi, no mozno som len prepocul, zdoraznenie toho, ze ruky na volante su viac polozene, ako volant zvieraju. Jednoducho zdoraznit uvolnenost ruk pri ovladani auta, nie zvieranie venca volantu.
2. Poloha laktov, respektive celkova poloha ramien. To suvisi s prvym bodom, ked ludia krcovo zvierajuc volant maju lakte dost od tela, namiesto uvolneneho drzania volantu a laktov pekne spustenych pri tele. Pre ludi viac zainteresovanych v motorsporte je peknym prikladom tohto javu kontrast medzi profesionalnym motokaristom a sporadickym jazdcom.
3. Zdoraznovanie polohy ruk na pozicii 2-10, 3-9 je vo vseobecnosti precenovane. Urcite najlepsia a najpohodlnejsia a aj najpraktickejsia je u modernych aut s posilovacom poloha 3-9, ale ine drzanie nema zasadny dopad na kvalitu ovladania auta. Samozrejme hovorim o obojrucnom drzani volantu bez extremnych poloh (cize kusok nad, ci dokonca maly kusok pod stredom). Dokonca aj v motorsporte su pripady, kedy je toto pravidlo pretekarom porusovane, lebo mu je skratka iny styl pohodlnejsi a stale este umoznuje postacujuci rozsah pohybu bez obmedzenia a kompromisov.
4. Tlacenie/tahanie volantu - zriedkavo spominana vec v clankoch, davam plus. Skratka volant je vedeny, ovladany z pohladu zakruty vonkajsou rukou, vnutorna dodava len istotu a fixaciu pri nerovnostiach a podobne.
5. Podavanie volantu zospodu... Samozrejme tak, ako to bolo predvedene, je to pritiahnute za vlasy, ale pred vracakmi je uplne bezne, ze si pretekar vonkajsou rukou volant zospodu akoby podal, aby nemusel preruckovavat v strede zakruty pri najvacsom natoceni volantu. Podavanie, resp. drobne ruckovanie na volante je pomerne bezne, ak chce sofer zachovat neutralnu polohu ruk 3-9 (cize bez natocenia), pri ktorej ma najvacsi cit na volant, aj v strede rychlych zakrut. Prekrizovanie ruk az do 180stupnov je sice pouzitelny extrem, ale vseobecne obnasa tato poloha riziko, ak zrazu bude treba otocit volant este viac a z takto prekrizenych ruk sa uz rozumne prehmatnut neda. Chcem teda povedat len to, ze prehmatnutie ruk "podanim" si volantu nie je az taky nezmysel vo vseobecnosti a prave neraz je to ta najlepsia technika, ak je vhodne prevedena.
6. Na odlahcenie - proti poteniu pazuch v lete je najlepsia poloha prava ruka za hlavou drziac hlavovu opierku a lava ruka na okne. :-)
Odpovedať