Ak spanikárite, je celkom pravdepodobné, že skončíte ako na nasledovnom videu. V bezpečnom prostredí tréningového centra to vôbec nemusí byť problém, no predstavte si toto na ceste s prekážkami popri a protiidúcimi autami...
Aquaplaning, alebo zo zahraničia známy aj hydroplaning sa nám spája len s rýchlosťami ktorými jazdíme mimo obce. Môže sa objaviť však aj v rýchlostiach do 60 km/h. Moment jeho vzniku totiž definujú 3 parametre, ktoré vedú k jedinému - neschopnosť pneumatiky vytlačiť zo stopy všetku vodu, čo vedie k strate kontaktu s cestou:
1) rýchlosť vozidla
2) hĺbka vrstvy vody
3) hĺbka dezénu pneumatík
4) pomer hmotnosti auta a šírky pneu (čím ľahšie auto a širšie pneu, tým väčšie riziko)
Ak pneumatika pre prekročenie ktoréhokoľvek z uvedených limitov nedokáže zvládnuť nápor vody v stope, stratí s cestou kontakt a vzniká aquaplaning. Krátke video prináša základné rady ako ho zvládnuť bez paniky a zvádnuť túto extrémne krízovú situáciu bez nehody. Ako na to sa od inštruktora Petra Krištína dozvedel redaktor TV Markíza Kamil Konkoľ.
Ak spanikárite, je celkom pravdepodobné, že skončíte ako na nasledovnom videu. V bezpečnom prostredí tréningového centra to vôbec nemusí byť problém, no predstavte si toto na ceste s prekážkami popri a protiidúcimi autami...
@TiborÁno má, no ťažko bude niekto ochotne jazdiť úzke pneu preto aby sa tomu vyhol. Je to vec s ktorou sa sotva dá čosi urobiť, lebo úzke pneu majú aj veľa nevýhod, ktorých je podľa mňa viac ako schopnosť lepšie odolať aquaplaningu.
@MaroS TopSpeed.skTo nie je argument. Chyba to tam jednoducho, je to dolezity ukazovatel. Preto lahke sportove auta ako napriklad 911ka a podobne, ktore nedosahuju ani hmotnost strednej triedy, no pneumatiky maju omnoho sirsie, su velmi nachylne na akvaplaning. Za spomenutie by to urcite stalo.
@JozoDoplnil som, no ako som povedal, táto informácia je trošku zbytočná, alebo je len veľmi všeobecná, lebo nik sa nevzdá auta, ktoré má väčšiu náchylnosť na aquaplaning. Jediná možnosť je sa s ním naučiť v týchto podmienkach jazdiť.