Cestovanie je najnebezpečnejšie počas teplých a slnečných dní. Nemalú zásluhu majú na tom aj cyklisti, motorkári, chodci, ale aj zlí vodiči, ktorí sa pri horšom počasí boja jazdiť.

Dôvodov je viacero. Vodiči sú v horšom počasí opatrnejší (niektorí sa nelepia na nárazník) a ostražitejší. Niektorí ľudia navyše v zlom počasí odmietajú šoférovať. Na cestách je aj podstatne menej motorkárov, cyklistov a chodcov! Práve táto skupina je na cestách najzraniteľnejšia, pretože v prípadnom náraze ich nechránia žiadne deformačné zóny, či airbagy.

Čísla hovoria jasne

Belgickí vedci sa však pozreli na problematiku prostredníctvom čísel a tie hovoria jasne. Údaje do štatistiky použili z posledných 9 rokov, eliminovali tak pravdepodobnosť náhodných medziročných výkyvov. Odborníci sa zamerali na nehody, pri ktorých došlo ku zraneniam alebo k úmrtiam a skúmali ich spojitosť so zlým počasím. Pod zlým počasím si môžete predstaviť poveternostné podmienky, ktoré sa vymykajú štandardu daného ročného obdobia.


Počas suchých a teplých dní je nehôd so zranením o 18,5 % viac oproti celoročnému priemeru. Naopak sneh, alebo sneh s dažďom zníži počet nehôd so zranením o 12,2 %. Nehodovosť ovplyvňuje aj počasie. Pri studených dňoch je riziko nehody o 9,8 % nižšie. Naopak pri teplých dňoch je riziko nehody so zranením o 9 % vyššie oproti normálu.  


Počet nehôd priamo koreluje aj s výskytom jednostopových vozidiel na cestách, teda s bicyklami a motorkami. To len potvrdzuje fakt, že cyklisti a motorkári sú na cestách veľmi zraniteľní. Naopak takmer žiadny výkyv neexistuje pri nehodovosti nákladných vozidiel. Zmena počasia nemá na nehodovosť profesionálnych vodičov veľký vplyv.


Analýza teda rúca poveru, ktorá hovorí o tom, že za zlého počasia je jazda nebezpečná. Belgická štatistika hovorí úplný opak. Cestovanie je najnebezpečnejšie počas teplých a slnečných dní. Nemalú zásluhu majú na tom aj cyklisti, motorkári, chodci, ale aj zlí vodiči, ktorí sa pri horšom počasí boja jazdiť.


Zdroj: IBSR via autoforum