Staré autá mali na nápravách zopár silentblokov. Čím je komplikovanejšia náprava, tým viac silentblokov na nej nájdete.

Úplne v skratke, úlohou silentblokov (silentov) je pohlcovať vibrácie a tlmiť hluk od náprav, motora, prevodovky, do karosérie a poprípade opačne. Okrem zvýšenia komfortu prinášajú aj predlženie životnosti namáhaných komponentov. 


Väčšina náprav automobilov má vymeniteľné silentbloky. Nemusíte tak kupovať drahé kompletné komponenty, akými sú napr. ramená. Namiesto toho stačí vymeniť popraskaný alebo roztrhnutý silentblok za nový. Samozrejme, na niektoré autá jednoducho nové silenty nekúpite a musíte vycálovať za celý nový diel. Väčšinou to nie je málo.


Vymeniť staré silenty nie je jednoduché. Väčšinou na to potrebujete špeciálne náradie a prípravky. Aspoň na vloženie (nalisovanie) nových. Staré sa dajú zvyčajne nahriať ohňom, kedy sa guma roztopí a zvyšok vybijete von kladivom. Ak má silent kovovú obruč (môže a nemusí mať), tá po vypálení a vybití ostáva v pôvodnom komponente. Pred inštaláciou nového ju musíte tiež vybrať (napr. narezať listom z pílky a s dlátom a kladivom vyklepať von). Dnes vám ukážeme jeden zo spôsobov, ktorý tiež môže fungovať. Vyzerá to veľmi zaujímavo a ja osobne som ho ešte nevidel.

Tento článok považujte iba za úvod k problematike silenblokov. Postupne sa k téme vrátime a priblížime si ju bližšie.