Ako je to možné? Za všetkým hľadajme prísne emisné limity. Aj keď terajšia 911 vedela pri pohodovej jazde brať na sto kilometrov z nádrže menej než desať litrov, je to reálna spotreba, ktorá tvorcov emisných limitov nezaujíma. V meracom cykle, ktorý sa na reálnu premávku vôbec nepodobá, dokážu totiž lepšie fungovať autá s turbodúchadlami. To je dôvod prečo sa rozhodli ísť v Nemecku touto cestou. Ak teda túžite po Porsche 911 bez turba neváhajte a kupujte. O rok môže byť už neskoro, vtedy má prísť pripravovaný facelift. Vlastne bude tu jedna možnosť ako sa dostať k atmosférickému motoru za zadnou nápravou. A tou je nákup puristickej 911 GT3, všetky ostatné verzie dostanú turbo.
Porsche 911 Targa 2015
Porsche, v snahe znížiť tabuľkové emisie a spotrebu, zníži objem motora o pol litra. Teda základná verzia 911 Carrera, dostane po novom 2,9 litrový prepĺňaný motor. Precíznej odozvy ako pri atmosférických motoroch a lineárneho charakteru sa tu iste nedočkáme, ale zato výkonu bude na rozdávanie. Základná verzia bude mať výkon na hranici 400 koní a krútiaci moment okolo 540 NM. To je hranica kde sa nachádza terajšia 911 Carrera S (v jej prípade ostane objem agregátu zachovaný na hodnote 3,8 litra). Carrera S sa teda logicky posunie na vyššie cifry. Údajne môžeme počítať s výkonom až 530 koní a viac než 700 NM. To je ale viac než súčasná verzia Turbo! Čo bude teda s Turbom? Špekulácie hovoria, že ju nahradí verzia GT2. Iné, hodnovernejšie informácie tvrdia, že sa má posunúť na úplne inú výkonovú úroveň. Verzia Turbo má dostať cez 600 koní a Turbo S bude mieriť výrazne vyššie. Šialené čísla, keď si predstavím, že minulá generácia 997 mala v najvýkonnejšej verzii GT2 „len“ 530 koní. A to ide stále o pomerne civilnú verziu Turbo S, akou GT2 nikdy nebola. Porsche 911 bude po facelifte určite rýchlejšie auto. Ale 911 nebola nikdy o brutálnom výkone, skôr o celkovej zladenosti. Čo si o tom myslíte vy? Vydalo sa Porsche správnou cestou? Alebo stratí niečo zo svojho charakteru?
Zdroj: autoblog.com