Prvý raz verejne predstavili Porsche 911 na autosalóne vo Frankfurte, a vtedy nahrádzalo typ 356. Originál sa nazýval 901, tento názov ale rýchlo premenovali kvôli naťahovačkám s Peugeotom na 911. Takže nula v strede označenia ostala Francúzom. V týchto dňoch teda nie je výročie predstavenia ako také, Porsche ale aj tak oslavuje na autosalóne vo Francúzku "Salon Retro Mobile 2013", ktorá prebieha práve teraz. Tam prvý krát na francúzkej pôde prezentuje i prototyp T7, genetického otca 911. Spolu s ním i pár raritných modelov ako 911 2,7RS, 911 Cabriolet koncept z roku 1981, superšport s pretekovými koreňmi 1997 911 GT1 ‘Straßenversion’ alebo 911 SC Safari.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Ako by niekto povedal, najlenivejší dizajnéri sú v Porsche. Veď tvar 911 sa dramaticky nemenil 50 rokov. Lenže načo meniť niečo, čo vyzerá dokonale? Ikonický profil športového auta je dnes nezameniteľný a pozná ho i človek, ktorý sa zaujíma o autá asi tak, ako ja o vyšívanie. Od roku 1964 doteraz Porsche vyrobilo 820,000 kusov. Samozrejme, že sa od automobilky dočkáme i oslavnej limitovanej edície. Jej uvedenie sa ale predpokladá - celkom logicky - na frankfurtskom autosalóne. Salon Retro Mobile je len prvá akcia v poradí. V pláne je totiž i turné po všetkých kontinentoch so zastávkami v Pebble Beach, Shanghai, Goodwoode vo Veľkej Británii a Austrálii. Pre nás je asi najbližšie múzeum Porsche v Stuttgarte, kde bude expozícia venovaná tejto udalosti od 4. júna do 29. septembra.