Cayman GT4 je seriózne športové náradie, čo dokazuje aj množstvo dielov pochádzajúcich z legendy 911 GT3. Medzi inými napríklad aj brzdy.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

O tom, že je Cayman GT4 skutočne športové auto, ktoré sa nemusíte báť vziať na okruh, svedčí nielen to, že ho postavili a vyladili rovnakí ľudia ako 911 GT3. Použili pri tom tiež mnoho rovnakých, či iba mierne modifikovaných dielov. Napríklad brzdový systém je vyskladaný z rovnakých dielov ako používa 911 GT3. Štandardom sú 380 mm, oceľové kotúče na oboch nápravách a strmene z GT3. Za príplatok, ale môžete mať aj keramické kotúče, ktoré majú v Porsche označenie PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Ich priemer je 410 mm pre predné kotúče a 390 mm pre zadné. Podobne je na tom predná náprava, ktorá je takmer celá z dielov z 911 GT3. Príkladom sú kované hliníkové ramená, tlmiče, či stabilizátory. Náboje kolies konštruktéri použili pre zmenu z 911 Turbo 991. Zadná náprava je úplne nová, doplnená silnejšou priečnou vzperou. Celé auto je o 30 mm nižšie oproti štandardnému Caymanu. O tom, ako sa tímu okolo Andreasa Preuningera podarilo vyladiť podvozok, a vôbec celé auto svedčí čas na Nürburgringu. Cayman GT4 ho zvládol za 7 minút a 40 sekúnd a dorovnal tak superautá ako Lamborghini Murcielago LP640, alebo McLaren Mercedes SLR. Rovnaký čas dokonca v roku 2009 dosiahlo Porsche 911 GT3 generácie 997.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Výkon takmer 400 k

O pohon Caymana GT4 sa stará upravený motor z Porsche 911 Carrera S. Keďže je ale otočený o 180°, museli vo Weissachu upraviť kľukovú skriňu a nasávanie. 3,8 litrový, 6-valcový, boxer je tu vyladený na 283 kW (385 k). Zaujímavosťou je, že GT4 bude k dispozícii iba so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Vývojový tím mal totiž na výber buď manuál, alebo automat. Obe verzie nepripadali do úvahy. Zvolili teda manuál a túto voľbu pre britský autocar vysvetlil, Andreas Preuninger, takto: "Je veľa ľudí, ktorých nezaujíma desatina, ktorú môžete ukrojiť použitím prevodovky PDK. To je dôležité v prípade 911 GT3, pretože má veľkú konkurenciu. GT4 je v podstate samé vo svojej triede, preto sme chceli urobiť auto, ktoré je veľmi dobré na trati, ale je zároveň analógové a poskytne zážitok, akoby zo starej školy." Mimochodom, prevodovka je odvodená z tej, ktorú používa Cayman GTS, no je kratšia. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 s a maximálka 295 km/h. Ak by vás zaujímala spotreba, výrobca udáva 10,3 l/100 km v kombinovanom cykle.

Za príplatok môžete mať v GT4 škrupinové sedadlá vyrobené z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami

Porsche Cayman GT4 si síce odkrúti svetovú premiéru až v Ženeve, no automobilka naň už prijíma objednávky. Do predajní by sa malo dostať koncom marca. Jeho cena bude na nemeckom trhu začínať na 85 779 eurách. Navýšiť ju však, okrem iného, môžete napríklad Sport Chrono balíkom a aplikáciou Track Precision, spomínanými keramickými brzdami, či škrupinovými sedadlami, vyrobenými z plastu vystuženého karbónovými vláknami.

  Porsche Cayman GT4
Objem motora: 3 800 cm3
Počet valcov: 6
Výkon: 283 kW (385 k) pri 7 400 ot/min
Krútiaci moment: 420 Nm pri 4 750- 6 000 ot/min
Prevodovka: 6-st. manuálna
Hnaná náprava: Zadná
Hmotnosť (DIN bez vodiča): 1 340 kg
Hmotnosť (EC + 75 kg): 1 415 kg
Rozmery d/š/v: 4 438 mm / 1 817 mm / 1 266 mm
Rázvor: 2 484 mm
Zrýchlenie 0-100 km/h: 4,4 s
Zrýchlenie 0-200 km/h: 14,5 s
Maximálna rýchlosť: 295 km/h
Priemerná spotreba: 10,3 l/100 km
Objem palivovej nádrže: 54 l

 

Zdroj: tlačová správa, autocar