O existencii atmosférického 4-litra sa verejnosť dozvedela uprostred januára, interne to muselo byť rozhodnuté minimálne pred rokom. Po obecnom sklamaní fanúšikov a priaznivcov značky, ktoré so sebou priniesli 4-valcové verzie typov 718 pre kupé aj roadster, teda pre Cayman a Boxster, je tu reálny dôkaz, že budúcnosť nie je celkom čierna. Spojenie Porsche a 4-valec sa na celé desaťročia vytratilo a aj pre základné verzie obľúbených víkendoviek Boxster a Cayman bol 6-valcový plochý motor typickým, a zároveň jasným poznávacím znakom. Nielen akusticky, ale aj imidžovo. Je pochopiteľné, že to už nebolo udržateľné a do ponuky vynovených modelov s označením 718 museli prísť aj 4-valce. Pochopiteľne prepĺňané a s protibežnými piestami, v súlade s DNA značky. Všetkých však zamrzelo, že 6-valce z ponuky stiahli. O to viac sa všetci tešíme, že Porsche AG svoj postoj prehodnotilo. Do najmenších typov ponuky prináša rovno to naj, čo v poslednej dobe s atmosférickými motormi v ponuke má. Motor známy nielen z Porsche 911 GT3 RS 4.0, ale aj zo zberateľskej a ozaj nabrúsenej verzie Porsche Cayman GT4.
Kým jeho maximálny krútiaci moment je rovnakých 420 Nm, maximálny výkon je voči GT4 mierne znížený, na 294 kW (400 k). Sériovo je Porsche 718 Cayman/Boxster GTS k dispozícii s výborne vyladenou mechanickou 6 stupňovou manuálnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom medzi zadnými poháňanými kolesami. V druhom polroku bude k dispozícii aj 7-stupňová PDK. Aký je fakticky vrcholný model s karosériou kupé na okruhu sa dozviete z videa prvej jazdy na svetoznámej trati Estoril nižšie. Prajem vám aspoň zlomok príjemného zážitku, ktorý som počas ostrej jazdy na trati mal ja.