Špecifický rekord
Porsche preverilo Taycan naozaj v najrôznejších podmienkach. Prvou extrémnou skúškou bolo 26 po sebe nasledujúcich akcelerácií z 0 na 200 km/h. Potom 24-hodinové krúženie na okruhu Nardò, kde najazdil celkovo 3 425 km. A do tretice svoje traťové schopnosti prezentoval na najťažšom okruhu na svete. Legendárne zelené peklo, Nürburgring. Na ňom stanovilo rekord pre sériovo vyrábaný 4-miestny elektromobil s časom 7 minút a 42 sekúnd. Opäť jeden z tých na mieru ušitých rekordov, ale počíta sa. Je to jasný odkaz Tesle Model S, ktorá už roky celý svet ohuruje schopnosťami v zrýchlení na stovku, na 1/4 míle, no už veľmi málo časmi na okruhu. Vzhľadom na renomé Porsche je úplne prirodzené, že autá zo Štuttgartu musia byť schopné aj na tratiach.
Rekord zajazdili na mierne kratšom variante trate, medzi fanúšikmi známom aj ako verzia Bridge to Gantry. Tá má 20,6 km, je to verzia pre verejnosť. Celá trať má 20,8 km. Dozvedeli sme sa aj ďalšie detaily. Verzia, ktorá zajazdila rekordný čas, bola tá najsilnejšia. Má dva elektromotory a každý poháňa jednu nápravu. Kombinovaný výkon by mal byť viac ako 600 koní. Taycan bude disponovať technológiou Porsche 4D Chassis Control. To v reálnom čase analyzuje a synchronizuje nastavenia vzduchového podvozka a elektromechanickú stabilizáciu nakláňania.
Spomínaná premiéra Porsche Taycan je na spadnutie. 4. septembra (streda) počas troch podujatí, ktoré budú prebiehať súčasne v jednom čase v Nemecku, Číne a v Kanade. Všetko bude vysielané aj naživo cez internet.
Foto: Porsche